Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til hvordan jeg skal få lurt i henne noe? Barnemat på glass har hun aldri likt, og heller ikke det jeg har prøvd å lage selv. Alt på vår tallerken er derimot veldig spennende, men det er ikke mye hun får i seg av det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er forresten 9 måneder.

Skrevet

Brød med leverpostei da?

Skrevet

Ja, det spiser hun litt av. Men ikke nok ift den jernmengden det er i et grøtmåltid.

Skrevet

Tulla mi på snart 7 mnd har nettopp begynt å spise litt grøt. Har prøvd i over en mnd nå.. med forskjellige grøter, med sviskesaft og pureer oppi, på formiddag og ettermiddag, før mm og etter mm. hehe.

Men når jeg fant grøten fra Hipp, med vanilje, da ville hun endelig ha litt. Så nå spiser hun litt grøt.

Men jenta di kan jo gjerne spise brødskive nå? Jeg ga tulla mi små biter som jeg dyppet i mme.

Helsesøster sier at hun aldri har hørt om noen barn som ikke liker grøt, men at det kan være startproblemer, det forekommer ofte. Vet ikke om jeg tror på det men...

Skrevet

Hun har spist grøt siden hun var seks mnd gammel, men er plutselig blitt lei.

Skrevet

Min er heller ikke begeistret for grøt, men fant ut at jeg kunne strø på kanel og det likte han! Prøv det.

Skrevet

Grøt-tips: *forsøk ulik konsistens: noen ganger vil hun ha den helt tynn.

*Rasp forskjellig frukt å ha på: litt eple, litt banan, nektarin osv. Da blir det spennende hva neste skje bringer...

*Frutti:en vinner her i huset er den med fire frukter.(legger det oppå grøten ikke røre det inn.)

*Når det stopper litt opp gir jeg litt youghurt ytterst på skjeen. Da kommer tempoet opp igjen:-) *

*Man kan også ha litt malt i grøten. Søtt og godt.

*Kanel har jeg hørt kan brukes.

*Og jeg ville nok prøvd friske bær også om du har tilgang på.

*Plasserer henne forran noe spennende på tv, da blir hun passe hypnotisert og gaper litt på refleks.

*Eller la henne leke med noe spennende mens hun spiser slik at hun glemmer seg litt bort fra å knipe munnen sammen.

*Hvis ingenting hjelper lager jeg en brødskive i stedet, det er ofte populært etter grøtforsøk.

Håper noe av dette kan være til hjelp. Hvis det er full stopp kan det hjelpe å legge bort grøten for en periode. og husk å ikke mase, presse eller "true" i henne maten. Mat skal være hyggelig,sosialt og smake godt!!

Lykke til:-)

Skrevet

hun over nevner det også, og hun har jo masse fine tips, men her hjelper det å virkelig variere hvor hun spiser.. Høres sikkert rart ut, men det funker her når hun blir matlei. Nå var hun skikkelig grøtlei, og da hjalp kanel.

Skrevet

Tusen takk for rådene! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...