Gjest Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Når jeg gikk gravid hadde jeg reglene klare. Snill, men streng! Jeg vek ikke fra prinsippene mine og resultatet ble en ekte godgutt, som hører på mammaen sin og som ikke hyler og skriker hvis han ikke får viljen sin. De tre siste årene har jeg vært alene med han og det sliter på meg. Han er ikke hos pappaen, så jeg har ingen muligheter for avlastning, annet enn når jeg er på jobb. Jeg har ikke lyst til å sende han vekk heller, siden han er mye hos besteforeldrene allerede. Jeg har lyst på barnevakt innimellom, men da vil jeg at barnevakten skal komme hjem til meg og det er ikke alltid like lett å få tak i. Jeg merker at jeg har begynt å gå vekk fra prinsippene mine, jeg orker ikke maset, det er så mye lettere å si ja, selv om jeg vet at det egentlig er feil i lengden. Hva gjør dere? Når dere er sliten? Når dere må finne på noe her hjemme for å koble ut? Jeg har kveldene, de er mine, ellers er jeg bundet til jobb og barn. Hva gjør dere? Når dere ikke orker maset til barna? Når de kommer og spør om å få se på tv, selv om de vet at de ikke får se på tv på dagtid? Jeg trenger seriøst en ferie helt alene, bare for meg selv.
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Har du naboer - venner med barn i samme alder som dere kan gå på besøk til. Han alene eller du med. Det er godt for både deg og han å "bytte" stue litt. Eg ser at mine barn leker mye finer uten å krangle og mase om me er på besøk. Og det er kjempe kjekt å få litt fri fra mamma når dei får være der noen timer alene. Det er nesten det samme andre veg også - om dei har besøk hjemme. Da leker dei så mye finere om dei bare har seg selv eller søsken (eg har 3 barn da) Da kommer dei ikke å "maser" på meg hele tiden. Skal eg koble ut hjemme å slappe av da holder eg på med hobby - kanskje du kan få han til å begynne med en hobby. Nå skrev du ikke hvor gammel han var... Kanskje du finner noen kjekke aktiviteter under "barn 3-5" "barn6-8" eller "barn 9-12" der var der noen inneaktiviteter og uteaktiviter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå