scania!2åring og lastebilspire Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 huff,føler jeg maser noe helt forferdelig i dag.er bare det at jeg fikk litt angst for at ting ikke skal være i orden når lille gutten kommer. var på lindex og så etter amme bh i går,men de var så gammel-dame aktige.er det noen plasser en kan kjøpe noen litt fancy (til en ok pris). og hvor mange trenger man? tusen takk for hjelpen jenter!
Gjest Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 jeg kjøpte mine på sparkjøp.de var veldig gode og ha på og billige. tror jeg ga 49kr pr stk. kjøpte også på lindex eller var det cubus den kostet 259kr tror jeg,men den var ikke like god som sparkjøp sine syns jeg.
en av hver Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Jeg hadde kjøpt en på Lindex og var fornøyd med det. Men så leste jeg på danielsbok.no at man måtte ha to, helst tre med på sykehuset, for man søler veldig fort, og da må man vaske med en gang så det ikke lukter surt. Kjøpte derfor to til på lindex. To av de er ikke så kjærring, litt mer sports-aktige, men den tredje er skjikkelig si-rumpa kjærring. Typen var med og prøvde, og han argumenterte med at det gjorde ingenting, det viktigste var at puppene mina hadde det bra og kunne produsere masse melk uten å få betennelse.. Husk å ta høyde for at du skal dytte amme-innlegg inni der, så kjøp ihvertfall ikke for små.
termin i juli fikk jente 3.7 Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 jeg har kjøpt triumph amme bh på cubus. de er litt dyrere, og ser ikke så fancy ut. Men av erfaring vet jeg at det er verdt det....
1....2.....3 Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Kjøpetrangen og angsten for tomme butikker har enda ikke gått over ser jeg;-) Har en fra sist fra triumph, og kjøpte en nå på sparkjøp ( 100kr trur jeg den kosta) var fornøyd med den fra triumh sist(hadde også noe billige HM greier som var helt ubrukelige) Er så vanskelig å vite størrelse og om de er gode på forhånd, derfor har jeg bare kjøpt en, er den bra, er det jo genialt med de til 100,- er de ikke bra har jeg ikke kasta vekk så mye penger.... Gikk forresten veldig fort over til vanlige bher igjen sist(når melkeproduksjonen hadde stabilisert seg var det like greit å bare vippe puppen over kanten på de;-) -som du sier, man føler seg jo ikke akkurat stilig i ammebh..
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2006 hehehe...ja,isiss, du traff spikeren på hodet.angsten har ikke helt sluppet taket,selv med 4 stappfulle poser fra kid og rimi er jeg ikke helt overbevist over min egen insats. ser at dem ikke har sparkjøp i oslo,bare i ski...får ta en tur dit.var jo lurt som du sier,kjøpe en og så se etter hvert med størrelser ol. som du sier,de var ikke mye lekre de her bh`ene, men kanskje det er mulig å kjøpe slike med avtagbare stropper å bare feste stroppen i genseren når man har puppen ute til lufting?????
1....2.....3 Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 *ler av deg* (men bare fordi jeg kjenner meg så veldig godt igjen) Veldig lurt det der med bher med avtagbare stropper! Tanken har ikke engang falt meg inn!!!! Skal jeg jammen kjøpe når puppene har inntatt ammestørrelse:-) Men som sagt det gikk helt fint med vanlige bher også...(bruker gjerne bher med litt push-up til vanlig jeg da, så der er jo veien ut ganske kort,hehe)
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2006 hehe,ler av meg selv også!en gravid venninne har påpekt hvor merkelig avslappet jeg har vært til å være førstereis.har liksom tatt det litt etter litt.men så var det den fordømte kommentaren fra legen om at " det kan skje i natt" osv....det var som å trykke på en panikk knapp;-) jeg bruker også bh med litt up and go effekt*ler*, og jeg ser jo nå at det ikke er mye om å gjøre før de kan fungere som amme bh. så for meg avtagbare stropper og kanskje en binders/sikkerhetsnål som en kan feste snoren med(lite hyggelig om sidemannen på toget må begynne å grave i genseren din etter stroppen som er sklidd ned på ryggen liksom).
1....2.....3 Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 *ler igjen* forstod ikke helt hvorfor du skulle ha behov for å feste den stroppen før nå..hehe men nå ser jeg det helt klart for meg..trur jeg også ville gått for å feste den ja...(hihi "unskyld meg sideman men du kunne ike være så vennlig å rekke meg bh-stoppen min der bak?"hihi) men sa legen din at du kunne føde i natt?, (sorry har ikke fått med meg det jeg) Noen spesiell grunn til at han mente det kunne skje? ser du har noen uker til termin...Lurer fordi jeg jo nærmer meg litt selv her, og leiter desperat etter tegn på at ting er i gang;-)
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. juni 2006 hehe,ja,det var den situasjonen jeg også så for meg.litt pinlig om hele puppen skal henge ute til en kommer seg på et toalett.den dras jo tilbake på en måte og havner langt nedi trusa!(ja,stroppen altså) ja,vi satt og snakket om hvor lenge det var igjen.da sa han "ja,det kan skje i kveld, i morgen, neste uke eller om 4 uker",var ikke noe sånn at det var no tegn, men det gikk liksom opp for meg at i kveld er like normalt som om 4 uker. skal ikke snike i køen, regner med at jeg kan gratulere deg en god stund før lille gutten vår kommer:-)
1....2.....3 Skrevet 29. juni 2006 #11 Skrevet 29. juni 2006 nei skal ikke ha no sniking her altså;-) Men kjenner til den panikken der, hadde den selv for litt siden, ingenting klart, så hadde jeg endel kynnere, og vips hele huset var fullt av baby stæsj, senga stod klar , og klærene vaska...i tillegg tenker man rare tanker som: hmmmmmmmmmm den helt splitter nye overmadrassen der, kansje det ikke holder å lufte den??? kansje den også burde vaskes???? helst kokevaskes kansje??? dumme meg forhørte meg med sambo( greit å ha noen å dele slike viktige avgjørelser med tenkte jeg...) han bare lo og var sikker på at jeg tulla....sa ettertrykkelig at jeg var særiøs,da bare rista han på hodet...(spurte om han syntes jeg var rar, men da fikk jeg som svar: neida, du er bare gravid;-) Lykke til videre med sinnsyke innkjøps-runder og absurde gjøremål, i dyreverdenen kaller de det redebygging;-)
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2006 nei,skal gjøre mitt beste for ikke å snike:-) har også forhørt meg med sambo, han har hele tiden vært ennå mer opptatt av innkjøp ol.enn meg(merkelig nok).ville til og med ha reiseseng i stedet for vanlig seng for han var redd det lille nøstet skulle dunke hodet i kantene;-) vi kom til enighet over en leandervugge da..hehe. jeg skal vaske litt neste uke når det er permisjon. takker og bukker mellom all redebygginga..lykke til med inspurten dere også!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå