Hælledussen&guttaboyzzz! Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Aldri laga det før jeg....noen som har oppskrift til meg ? (o:
septermor Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Dette er en av familiens favoritter: Til 4 pers: 2ss olje 1 løk kuttet opp 1 rød paprika kuttet opp 1 fedd hvitløk hvis du liker 200 g ris (basmati er godt) 175 g røkt eller kokt skinke eller middagspølse(ikke bruk skinke på boks) 900 ml kylling eller grønnsaksbuljong 1/2 ts hver av paprikapulver og gurkemeie (gir fin farge) 175 g (liten pakke) reker hvor kraften er silt av 100 g frosne reker salt og pepper Varm oljen i en stor stekepanne og surr løken til den er myk og gylden. Ha i paprika, hvitløk og ris og stek i 1 min. tilsett skinke/pølse, buljong, paprikapulver og gurkemeie, kok opp og la det småkoke i 12 min. Rør inn ertene og kok videre i 3 til 4 min. tilsett rekene, la alt bli varmt. Salt og pepper etter smak Denne oppskriften er av Ainsley Harriot, og han kan anbefales. Ellers kan stekt ris lages ganske enkelt: Wok grønnsakene du vil ha med når grønnsakene er ferdige, skyver du dem til side i pannen og steker ett egg per person slik at det blir eggerøre. Bland sammen egg og grønnsaker og kokt ris, 1/2 dl vann og litt krydder. La det bli varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå