Gå til innhold

Sviskesaft er visst æsj!


Line_78

Anbefalte innlegg

Skal bli spennende å begynne med smaksprøver til han her du ;-)

I går skulle vi gi ham litt sviskesaft, for å se om det kunne få litt "fart på systemet".

Satte oss til med litt sviskesaft i et glass, og tok bittelitt på skjea for at han skulle få smake. Han var nysgjerrig og ivrig som vanlig, alt er jo spennende og skal helst inn i munnen. Og for en gangs skyld var maten til ham og ikke til oss, så bra! Og så fikk han kjenne smaken... Han lagde en skikkelig grimase og så fornærmet på oss. Det her var tydeligvis ikke godt! Prøvde litt til, men da var munnen en strek, og han så ikke blid ut.

Så prøvde vi igjen litt etterpå. Jeg hadde pumpa ut en liten skvett melk, og blanda melk med en liten teskje sviskesaft. Fortsatt vondt! Han fikk prøve å drikke av kanten på glasset, og det var såpass gøy at han fikk vel et par små slurker inn i munnen, men tror det meste rant ut igjen :-)

Så det blir spennende å se om alt er like vondt, eller om det bare er svisker, hi hi :-D

 

Hvordan går det med dere andre, er det mange som har prøvd seg med mat/drikke utenom MM/MME? Tok det lang tid å venne babyen til andre smaker enn melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer meg selv her jeg ;-) Testa på nytt med litt sviskesaft i dag, blanda ut med vann så det ikke skulle bli så sterkt. Han lagde grimase etter å ha fått ei teskjei, men svelga ned og gapa etter mer. Så han fikk noen teskjeier til, og det var visst litt godt allikevel når han var blitt vant til smaken :-)

Gikk ned lettere nå, særlig når han selv fikk bruke skjeia litt ;-) Hvordan går det med dere andre? Tenkte å begynne med litt smaksprøver på fast føde snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...