Gå til innhold

40-60 eller 30-70....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer sånne ordninger mellom dere rent praktisk? Vi har et barn på 18 mnd. Det river i hjerterota mi og ikke skulle se han daglig - har nesten ikke vært borte fra han tidligere. Jeg vil gjerne vite hvordan man skal håndtere dette for å gjøre minst mulig "skade". Vi vil det beste for barnet og samarbeider fint. Men begger vil jo ha han mye - selvfølgelig. Barnet er veldig mammadalt - og vi er fryktelig knyttet. På det nåværende tidspunkt mye med enn med barenfar. Selv om de også har dte fint sammen. Jeg vil gjerne ha noen råd/synspunkter. Dette er tøft...Vi har riktignok ikke flyttet fra hverandre enda, men barnefar vil ikke mer - antakelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn at de slipper å reise frem og tilbake flere ganger i uka. Ser at stesønnen min blir litt stresset av å ha bare en natt her, og trives mye bedre om det blir litt mer kontinuitet i samværet. Så ved 30/70 kan dere jo ev gjøre det sånn at barnet er hos pappaen fra torsdag til mandag annenhver uke, med en bonusdag innimellom (siden dette bare blir 28 % eller noe sånt), og tilsvarende at barnet er hos pappaen fra torsdag-onsdag/torsdag -tirsdag ved en 40% ordning. Så kan man jo heller være fleksible på å bytte litt dager om det er noe spesielt som foregår.

Jeg synes det har mye å si for samværsfordelingen hvorvidt pappaen har vært engasjert i barnet. Har mammaen vært den som har stilt opp og tatt seg av barnet hele veien, er det naturlig at hun får mest samvær. Har pappaen vært like engasjert som mor, bør omsorgen deles likt (Så fremt barnet kan trives i en sånn ordning). Hvem som har vært hjemmeværende bør ikke være utslagsgivende, og heller ikke omstendighetene omkring bruddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...