Gå til innhold

Hjelp! Hva gjør vi feil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 7,5 mnd og sover ikke hele natta.....

Eneste som er forutsigbart ved våre netter er at hun legger seg klokka og sju og sovner etter litt kos i egen seng.

Men så..... Det kan gå alt fra en halv time til fem timer før hun våkner neste gang og da er hun umulig å få til å sove i sin egen seng. I går prøvde vi å la henne skrike. Resultat etter 1,5 time med hysterisk gråt (vi var inne hos henne minimum annenhvert minutt, og satt inne hos henne begge to og strøk henne på kinnet) var at jenta var lys våken og det tok nesten en time til innen hun sovnet. I vår seng....

I tillegg hender det ganske ofte at hun våkner og er våken en time/halvannen på natta. Gråter ikke, men turner rundt og snakker. Innser at hun snart må på eget rom, men tenkte at hun skulle sove hele natta i egen seng før vi flyttet henne. Hører også med at noen netter er hun bare våken en gang...

Gode råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her begynte lillesnupp å sove rundt da vi flyttet henne inn på eget rom, men vi flyttet henne når hun var 2 mnd da... :) uansett så flyttet vi henne fordi vi drev å vekte hverandre på natten, jeg våknet av hennes lyder og hun av mine... hihi:) så jeg hadde vel prøvd det jeg da:)

Skrevet

Tror ikke jeg villet vente til hun sov rundt med å flytte henne på eget rom. Kan jo være at det er det som skal til for at hun sover bedre. Som hun over hadde vi også god erfaring med å flytte gullet på eget rom da vi vekte hverandre. Og det lukter jo mamma og melk på foreldresoverommet.....

:-)

Skrevet

Tenkte litt på det i sted når vi tok en lur sammen at kanskje det er like lurt å få henne inn på eget rom nå, og ta en "skrikekur" både for å få henne til å sove i egen seng og på eget rom. Da kanskje vi slipper unna med en.

Men så var det da at skrikingen ikke funket i natt iallefall. Skal vel ikke forkaste noe før man har prøvd det litt mer enn en natt...

Skrevet

Har du prøvd det?

Skrevet

Jeg har en gutt på 16 mnd (og er på feil forum tydeligvis) og har samme problem. For oss hjalp det ikke å flytte inn på eget rom heller.. Vi har vært konsekvente fra starten av. Koser ikke på natten eller prater med han.

Så tar gjerne imot råd...

Men Kakeåndsen det er også slik at de fleste barn under ett år våkner om natta. Så dere gjør nok ikke noe feil. Men med noen tar det bare litt lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...