Gå til innhold

Jobbintervju på fredag! (samme som på desemberklubben)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går (mens jeg var på stranden med småttisene mine) fikk jeg telefon fra kommunen jeg har hatt lærerstilling i. (jeg er utdannet allmennlærer og hatt et årsvikariat som var slutt nå ved sommerferiestart..dermed blir jeg arbeidsledig lærer til høsten og mangler EN mnd på å ha tjent opp svangerskapspenger..) Denne lærerstillingen er på en annen skole og det store dilemmaet mitt er; skal jeg fortelle under intervjuet at jeg er gravid....? Tror det er ganske sannsynlig at jeg ikke får jobben om jeg forteller at jeg skal ut i perm i november..... Men samtidig føler jeg litt for å være ærlig, liksom..

Hva hadde dere gjort, tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke fortalt det !

Har selv erfart å bli forbigått pga.graviditet, fortalte det i jobbintervju da jeg var 8 uker på vei..

Snakket med advokat, men som han sa siden jobben er i samme konsern som jeg er ansatt i dag, skaper det bare ubehageligheter for meg selv å gå videre med saken...og i tillegg sa han:

Ærlighet varer ikke alltid lengst!

Så hadde jeg vært deg hadde jeg ikke sagt noe om graviditeten, de kan ikke kreve det, og det er nok ikke lett for de som ansetter å se bort fra at du snart vil gå ut i permisjon. Samvittigheten må du nesten bare legge på hylla og rett og slett tenke egoistisk..

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...