Chjoppen får to tette 03.06.07 Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Noen som har brukt ammefri når dere jobbet i bhg? hvordan gjorde dere det? Fri midt på dagen eller en time morgen og en time ettermiddag? Er det vikar inne for dere? Har dere gode argumenter for dette, føler at de ikke ønsker jeg skal ha amme fri. Føler at de ønsker jeg skal ha fri minst mulig. men jeg har jo rett på to timer. De snakket og om pause til pumping... fungerer dårlig for meg i og med at jeg ikke får til og pumpe.. kommer bare ut en liten skvett.. Begynner i jobb når poden er ni mnd. Har sagt fra på jobben at jeg ønsker å benytte meg av ammefri. Men utrolig vanskelig å få til med vaktliste o.l...
Dronningen! Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Vet du hva? Det problemet med å få vaktlistene til å gå er IKKE ditt problem. Du har krav på fri til amming og det er noe alle arbeidsgivere faktisk bør ta hensyn til. Stå på krava og begynn en time senere!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Jeg jobber ikke i bhg., men hadde ammefri i min jobb i to måneder, hvor jeg da gikk en time før. Ikke spesielt populært blant kollegaene, men de var bare misunnelige.......
ennaH Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Oj, TO timer? Etter lov om arbeidervern og arbeidsmiljø har du bare rett til en. Men enkelte arbeidsgivere/fagforeninger har andre avtaler. Jeg hadde rett til en times betalt ammefri om dagen. Valgte å reise hjem en time tidligere enn normalt. Du skal bare blåse i hva de øvrige i barnehagen mener. Amming er godt for deg og ditt barn, og du bruker en rettighet. Stå på ditt!
Chjoppen får to tette 03.06.07 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2006 Takker for svar. Jeg er jo heldig for jeg har rett på to timer ammefri med lønn:) Men jeg føler at arbeidsgiver tror jeg bare skal utnytte det og ha fri for å ha fri. Akkurat som om hun mener at jeg kan jo bare amme morning, ettermiddag og kveld. Han er jo ni mnd... men hun sier det ikke direkte da.. Ja, ja jeg har nå tenkt å ha ammefri uansett hva arbgiver mener, så lenge jeg ammer da..!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå