Chjoppen får to tette 03.06.07 Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Noen som har brukt ammefri når dere jobbet i bhg? hvordan gjorde dere det? Fri midt på dagen eller en time morgen og en time ettermiddag? Er det vikar inne for dere? Har dere gode argumenter for dette, føler at de ikke ønsker jeg skal ha amme fri. Føler at de ønsker jeg skal ha fri minst mulig. men jeg har jo rett på to timer. De snakket og om pause til pumping... fungerer dårlig for meg i og med at jeg ikke får til og pumpe.. kommer bare ut en liten skvett.. Begynner i jobb når poden er ni mnd. Har sagt fra på jobben at jeg ønsker å benytte meg av ammefri. Men utrolig vanskelig å få til med vaktliste o.l...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Dette er ikke noe de kan nekte deg, jeg gjorde det sånn da eldstemann var liten at jeg kom senere el gikk tidligere. Hvordan jobben vil gjøre det med vikar el.l er i grunnen ikke ditt problem. Dette er noe du har krav på for ditt barns beste. Du må selvfølgelig vurdere hva som passer best for dere, om du ønsker å ta en time midt på dagen, og en time i begynnelsen/ slutten av dagen. Jeg valgte bare å bruke 1 time, men nå var jo min sønn over 1 år da. Synes du skal ta en ordentlig prat med din arb giver og si hvordan du vil ha det. Lykke til i allefall:)
mai mammaen til to Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 jeg mener at jeg leste det var 30 min to ganger om dagen. ev en time til sammen????? jobber selv i barnehage og vet hvor vanskelig det er å bare gå liksom.... jobber du på liten eller stor avdeling? da jeg jobbet på liten avdeling var det jo ganske stille akkurat i sove perioden..kanskje det hadde vært en ide?at du gikk da?ev at pappaen kom med barnet i barnehagen.....
Chjoppen får to tette 03.06.07 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2006 Ja jeg vet jeg har rett på disse to timene jeg får og lønn for de. (bhg er medlem av pbl). men føler at arbeidsgiver mener at jeg kan jo bare amme morgen ettermiddag og kveld uten at hun sier det direkte da. Egentlig kan jeg jo bare drite i hva hun mener. men jeg føler at hun tror at jeg utnytter det at jeg skal ha fri bare for å ha fri. Hun har både bedt om søknad til ammefri (hvorfor søke når jeg har rett på ammefri???) og om bekreftelse fra helsestasjonen. de på helsestasjonen synes jeg var rar som spurte om bekreftelse på det, de spurte om arbeidsgiver ikke trodde på meg... I tilegg MÅTTE arbeidsgiver ha den bekreftelsen før hun kunne ordne vaktlisten. Hun kunne jo tydligvis ikke bare tro på meg. Ja, ja jeg har nå tenkt å ta ammefri uansett jeg så lenge jeg fortsatt ammer. Så får arbeidsgiver bare synes hva hun vil!!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 er bare om babyen/barnet er over 1 år at du trenger bekreftelse fra helsestasjonen. Det fikk nå jeg beskjed om da (for 5 år siden) Jojo, du får bare søke, du, eller babyen har jo krav på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå