Gå til innhold

Gidder dere forklare at det ikke er derers barn?stebarnet altså

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker i situasjoner der man prater kort med fremmede eller gamle bekjente som tror at du er moren til barnet.Har så mange eksempler,som f.eks Så søt jente du har,skal du gå til mammaen din.Eller f.eks når du kjøper f.eks en is til barnet og personen bak kassen sier "så snill mammaen din er da som kjøper is til deg.Og maaaange andre sånne situasjoner.Gidder dere virkelig si at nei,det er ikke mitt barn. Er jo ofte gamle damer som slår av en prat,eller gamle bekjente som man treffer og helt sikkert ikke kommer til å treffe igjen.Etter min erfaring nikker til og med de litt eldre stebarna med for å slippe å forklare at nei det er ikke mammaen min,det er dama som pappa er sammen med,mamma og pappa er ikke sammen lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skiller mellom det at folk tror det er mitt barn, og det at folk tror jeg er pappa. Har rett og slett utvidet definisjonen av "mitt barn" til å gjelde flere enn bare bio-barna.

Så jeg kunne godt sagt, "Jeg er ikke pappa", eller til og med "Jeg er ikke pappa, men jeg er veldig glad i ham". Men jeg ville aldri sagt "han er ikke mitt barn". Synes faktisk et barn godt kan være pappa sin, mamma sin, og (med tillatelse fra barnet selv) Arne sin, og for den saks skyld gjerne barnehage tanta sin gode gutt.

Skrevet

Samboeren min forklarer sjelden dette dersom det er snakk om tilfeldige forbipasserende eller folk i butikken. Da jatter sønnen min med også og later som dette er pappa'n hans. Vi opplevde ved en anledning en dame som sa at sønnen min var såå lik pappa. Da svarte sønnen min at "Ja, jeg er lik pappa. Men det er ikke han, det er stefaren min!" Ganske morsomt egentlig, dama ble lang i ansiktet...

Skrevet

Nei, jeg forklarer ikke det i de tilfellene du nevner. Jatter bare med og sier ja og ha :)

Til og med han på snart 11 gidder ikke protestere og forklare... Han jatter med han også ;)

Femåringen KAN finne på å protestere av og til - men hun har for det meste funnet ut at hun ikke gidder hun også :) Hehe...

Skrevet

særkullssønn: Å du er så lik pappaen din! Og gutten svarer kjekt at: Det er stefaren min...

Skrevet

gidder heller ikke bruke tid på å forklare meg:)

Men ofte spør folk direkte, fordi de blir overasket overat jeg har rukket å få 3 barn, og da sier jeg at de to eldste er stebarna som bor sammen med oss og søsteren sin. Gidder ikke gå i detalj om samværsfordeling heller, men folk er rask til å spørre. Når jeg svarer 50% blir mange overrasket og synes det er mye. Hvilket egentlig overrasker meg, men har skjønt etterhvert at mange fedre nok ser barna sine bare noen ettermiddager og helger i blant. Mange spør også om det er problematisk å leve i en familie med stebarn. Det synes jeg egentlig er et nærgående spørsmål, og har ikke funnet at passende svar utover "det går bra, vi har det fint."

Skrevet

Mange spør også om det er problematisk å leve i en familie med stebarn.

Du kunne vel svare: Sikkert ikke mer problematisk enn å leve i en familie med DEG!

Så kan vedkommende evt spørre "hva mener du?" og du kan parere med "Hva mener DU?" o.s.v.

Skrevet

Hehe. Dette problemet har jeg ikke støtt på...

Jeg er adoptert fra Sør-Korea, og jentene er lyshåra :-)

Men mange sier at jeg ligner på min mamma :-) Og hun er etnisk norsk......... hehe

Skrevet

Jalla:

At mange sier du ligner din mamma, har vel ikke noe med saken å gjøre? HI sitt problem er jo om hun skal oppklare eller la være når folk tror de barna hun har med seg er hennes, og noen av dem "bare" er stebarn.

Jeg kan i hvert fall ikke tro det ville gjøre noen forskjell om HI evetnuelt ligner på sin mamma.

Skrevet

Hehe. Nei det siste sa jeg bare for å irritere deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...