Gå til innhold

Hvor finner jeg forloverkjoler i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover om to uker, har aldri vært inne i en "kjolebutikk" så jeg vet jo ikke hvor det er bra å gå... Jeg er ca str 42-44 og har tenkt å bruke ca 2000kr på kjolen..

Er det noen som har noen bra butikk-tips, eller "snitt-tips" til en i min str? Jeg har ingen penkjoler, så jeg vet ikke hva som passer meg..

Må jeg gå på brudesalonger? (huff..skummelt...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger en kjolebutikk i slottspassasjen, ikke så langt fra Egertorget. Ellers så er det også en kjolebutikk som heter Lychi tror jeg som ligger i Prinsens gate mellom Akersgata og Øvre Slottsgate. Disse er begge kjolebutikker som har typiske festkjoler. Kjøpte selv en kjole på butikken i slottspassasjen i fjor og den kostet kr. 2000,-.

Av andre steder hadde jeg villet tittet på Glassmagasinet, der er det jo en del damebutikker som har pene kjoler. Der finner du også kjedebutikken Vivikes og de kan også ha pene kjoler.

Er det lenge til du skal i bryllup? For et annet tips er nemlig å få sydd seg en kjole. Jeg var nedom SAAB tekstil i smalgangen på Grønland i fjor med kjolen jeg hadde kjøpt fordi jeg skulle finne et stoff som passet til som jeg kunne bruke til sjal. Når hun damen som driver den butikken så kjolen min så lurte hun på hvor mye jeg hadde betalt for den. Når jeg sa 2000,- sa hun at de kunne faktisk ha skreddersydd en kjole til meg med sjal og pompadour veske til samme pris. Noe jeg ikke tviler på. De er kjent for å ha masse fine stoffer, i tillegg til dyktige sydamer. Så det er nok ikke så dumt å sjekke ut det, da har du jo full mulighet til å få drømmekjolen og dessuten en spesiell kjole som ingen andre har. Vet ikke hvor lang tid de bruker på en kjole, men det er jo vel verdt å ta seg en tur innom for å høre.

Lykke til :)

Skrevet

Må du ha ballkjole-kjole? Er det bruden som vil det, eller er det du?

Bor du i Oslo-området? SAAB kan kanskje sy på to uker, men du sparer tid på å ha noen ideer om hva du vil når du kommer dit.

Det ligger butikker med mye skandinavisk design nederst i Markveien på Løkka, ditto Rebella og Boa ved Olaf Ryes plass i ThvMeyersgate. I Vibes gate på Majorstua ligger ogsp en norsk designer, husker ikke navnet.

Ellers har de mange pene kjoler på NoaNoa, Neste Stopp, Camilla Risøe(Byporten). Hvis du er på Grønland (SAAB), så ligger det en butikk til høyre for Evita og Sir Price i Smalgangen som har mye fint, bla. det danske merket Vila som både Camilla Risøe og Neste Stopp fører. Betjeningen er veldig hjelpsom, og det er aldri så fullt av folk som i sentrum. En hatt fra Accessorize, fjonger til ethvert penantrekk.

Str 42-44 kan komme i mange fasonger, men hvis du ikke har flat mange, men heller ikke er helt flatbrystet, vil jeg anbefale empire-snitt, gjerne med omslag over bysten, der skjørtet i kjolen skrår ut og faller fritt fra under bysten. (stoffet kan ikke være stivt, da ser du gravid ut...) Det er slik jeg kreerer en illusjon av midje...

Har du smal midje, men mye pupper og rumpe, må kjolen være vid i skjørtet men markere midje.

Hvis du syns du er stor, unngå blanke stoffer.

sjekk for tips på http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_and_radio/what_not_to_wear/whattowear_index.shtml

Skrevet

Hei!!!!! Jeg har funnet kjole til min forlover på Agape i rosenkrazgt 4 i oslo....masse lekkert og forloveren var med og prøvde og var kjempefornøyd selv å........lykke til

Skrevet

Jeg fant til min forlover hos Cecilie Melli. Den butikken ligger i Øvre Slottsgate (på den andre siden av gata for Mango steen og strøm). Kjolene koster rundt 2000, og fordi de bli skreddersydd passer de perfekt til akkurat deg. Hun sydde både brudekjolen og forloverkjolen min, og vi var kjempefornøyd!

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene! Blir så glad når folk tar seg tid til å svare!!

Nå har jeg noen butikker å gå ut fra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...