*surrehue* Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Høres planen grei ut? Vielse i en liten kirke kl. 15.00 Fotografering rett ved kirke. Middag kl 17.00 (Festlokale ca. 15 minutter fra kirke) Er det for lenge å vente helt til 17? Gjestene kan jo dra til stedet en stund før middagen uansett. Proff kokk skal grille for 60 gjester. Han skal grille litt forskjellig typer kjøtt. Er det ok at de henter mat selv?? Eller blir det bare kaos. Forrett og dessert skal serveres ved bordene. Hvor mange servitører trengs tro? Etter middag må lokalet gjøres om til dansen. Da må gjestene ut (vakkert ute, men tenk om det HØLJER NED) Ellers så får de være med å flytte bord....huff. Noen erfaringer rundt dette? Dersom middag varer i tre -fire timer, når skal kaffe og kake serveres?? Klokka 22-23 på kvelden? Så skal det være pølser til nattmat. Men herlighet når skal det bli tid til all spisingen. Vi må jo få dansa og festet også. Og sist men ikke minst. Har jeg ansvar for å skaffe gjestene hjemtransport? Det tar 20 minutter å kjøre til nærmeste by. Er litt usikker. Var i et bryllup hvor alle tok maxi-taxier som var bestilt. Vi skulle sist av og sto igjen med regninga. Det var ikke kult. De andre trodde nemlig at drosjen var fohåndsbetalt. I et annet hadde de leid bus som kjørte alle gjester hjem. Det var POPULÆRT!!! Ellers er jeg kvalm fordi vi måtte be noen tanter og onkler jeg egentlig ikke liker. Håper ikke dagen blir ødelagt av den grunn. Klarer nesten ikke sove. Tenker på bryllup hele tiden.
Beama Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Hadde droppet nattmaten hadde jeg vært dere.. Når kakene er så sent er folk kjempemette allerede... vi har droppet nattmaten siden vi skal ha kaker kl 23, og lokalet stenger kl 02.. blir jo bare spising da:) Gjestene kan vel skaffe seg hjemtransport selv... Be viseverten gi beskjed om at gjestene ordner dette selv... men at dere kan være behjelpelige med bestillinger av drosje osv. Er sikkert ok at gjestene henter maten selv... men kommer jo litt ann på om dere skal ha masse taler og sanger... For da kan det fort bli litt masete hvis folk driver å reiser seg når folk holder tale. Burde kanskje organisert det litt slik at folk ble nøde til å sitte i ro i visse perioder. Men hvis dere har visevert ordner de det... Vi har 50 gjester til middag, og hos oss skal alt serveres ved bordet.. og vi har 6 servitører.. tror det er akkurat passe. vet ikke om jeg har svart på alt du spurte om... men endel kanskje.. Lykke til på den store dagen.. ikke la dagen bli ødelagt av at det er noe familie der som du egentlig ikke liker....
SusyQ Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Planen høres helt fin ut. Du får sikkert et nydelig bryllup! Men vær klar over at bryllupsmiddagen gjerne varer lenger enn tre-fire timer. Vi giftet oss klokka ett satte oss til bords halv fire (tok bryllupsbilder etter vielsen) og var ferdig halv ni. Da hadde vi kun korte taler og INGEN sanger. Du bør ha en hard toastmaster som kan holde talerlista stram hvis du vil rekke litt festing og ;-) Grilling høres superkult ut. Det er populært og passe uformelt :-) Vi fikk råd om å ha en halvtimes pause etter maten der folk kan lufte seg, så bryllupsvals og dansing i en halvtimes tid før kaker. Da rekker folk å få igjen litt apetitt etter en lang middag. Nøyaktig tidspunkt kan du jo overlate til toastmaster og få han til å se ann underveis i festen. Jeg ville droppet nattmat, ellers blir det som du sier mat hele tida. Vi giftet oss sentrumsnært og da fikset gjestene transpor hjem selv. Men hvis det tar lang tid å bestille taxi, er det nok lurt å ordne noe på forhånd. Buss høres kult ut! Tror du kommer til å få en kjempefin dag. Ikke tenk på sure tanter og onkler. Plasser dem på et bord der de kan prate med hverandre (langt unna deg). Det er så masse supre folk der den dagen at du ikke kommer til å legge merke til dem en gang. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå