Gå til innhold

rettsak 50/50

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tidlig kan man gå til rettsak??

X truer meg med og gå til rettskak nå 20 uker +3 dager før termin. grunnet at han vil ha 50/50 fra jeg slutter og amme. noe jeg mener er alt fortidlig. er ikke for 50/50 så lenge vi bor 1t 30min fra verandre og overhode ikke har noen kominikasjon som funker. han dukket ikke opp til ultralyd og har ikke ringt eller skrevet meld om hvordan det gikk.

Det var jeg som tilslutt fortalte (uopfordrett) at han skulle bli pappa til en gutt som er frisk og fin.

har sakt han kan komme på besøk så mye han vil og møte babyen, til de ble kjent og han kunne ta med gutten på trilleturer og øke gradvis etter vært. men da fikk jeg bare tilbake at jeg var lite samarbeidsvilig og at det umurlig kunne være bra og se meg 24 timer i døgnet.

trodde ikke så mye på truslene hans første gangen men nå begyner jeg og bli mektig lei de.

jeg vet han ikke kan komme noen vei med dette i retten. men er de noen som vet hvordan jeg kan få han til og kjønne at vi må sammarbeide om denne babyen??

han vil ikke være med på famileværnkontoret.

har kjønt det sånn at de ikke vil kalde oss in så tidlig heller. men kansje de gjør det om jeg masser??

noen som har oplevd noe lingnende??

trenger tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må på familievernkontoret for å få ein meklingsattest før han kan saksøkja deg. Så du kan ta det heilt med ro så lenge han nektar å vera med på mekling...

De kan ikkje ha delt bustad så lenge de bur så langt vekke frå einannan. Det må han berre godta.

Familievernkontoret kallar deg ikkje inn, så vidt eg veit. Du må sjølv ta kontakt med dei.

Om det er mogleg, kan du berre ignorera han. Så lenge han ikkje vil samarbeida, kan han ikkje ha samvær med beibien sin. Så enkelt er det.

Skrevet

fikk en drittmelding til. svarte at om han vil snakke om babyen får han gjøre det igjenom familievernkontoret. orker ikke mer.

håper det ordner seg for jeg skulle så inderlig ønske at babyen min kunne ha en pappa og se opptil og at vi kunne ha et sammarbeid som funket.

Skrevet

Kontakt familieværnkontoret du, og legg frem saken din. Uansett, har dere delt foreldreansvar? Det pleier man vel skrive under på hos jordmor eller på sykehuset når han blir født, og om han ikke har gjort det er det jo du som har foreldreansvar alene.. For at han skal kunne gå til rettsak må dere få meklingsattest.. Du får den om du går dit tre ganger uten at han møter opp også, og det vil jo bare sette han i ett dårlig lys uansett. Lykke til!

Skrevet

hei igjen :D

snakket med de i dag. fikk time om 2 uker.

de var veldig fortåelses fulle og hjelpsomme.

jeg skal ha møte med de først og så skal jeg og X ha møte sammen siden.

de syns det var fornuftig at han ikke fikk lov og kontakte meg mer, uten om igjenom de.

føles bedre nå :D er sikker på at de vil hjelpe til, så alt blir til det beste for babyen min.

livet er litt lysere idag :D

TAKK for all hjelp :D

Skrevet

Bra at du får hjelp!! X-en min holdt på på samme måten da jeg var gravid. Skulle ha delt omsorg og delt foreldreansvar fra starten av. Vi bor 7-8 timers kjøring fra hverandre. Etter fødselen har jeg ikke hørt noe særlig fra ham. Han har ikke skrevet under på farskapet, og han har ikke vært borte her på besøk (h*n er 3 måneder nå), til tross for flere invitasjoner. Men fremdeles så forlanger han delt omsorg og delt foreldreansvar...

Det lille rådet jeg vil gi deg er å fokusere på deg selv gjennom graviditeten!! Slapp av og nyt å være gravid!!! Samvær og resten er det masser av tid til å diskutere/krangle om etter at barnet er født!!!

Skrevet

Jeg prøver virkelig og følge rådet ditt og jeg greier det til en vis grad også. Det er bare innimellom han klarer og gjøre meg redd og engstelig.

og tar over den fine verden man lever i som gravd.

tar meg selv i og krangle med meg selv om han, har altid vært en fin måte for meg og får ut de negative følelsene.

Jeg tror nok min X kommer til og ende i samme kategori som din.

hvordan går det meg deg og babyen?? går det bra og "bare" være deg og babyen?? noen feller jeg burde ungå??

hilsen en nysjeriper :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...