Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Har hatt veldig såre kjøttkakebrystvorter siden fødsel for to uker siden nå...men heldigvis begynner det å gro. Har tatt pause fra ammeprøving (sliter litt) og pumper bare. Men noen ganger er brystvortenen helt hvite og litt lilla på tuppen, mens andre ganger ser de nesten normale ut. Det kommer også plutselige stikkinger og sviing, som går over like raskt som det kom. Kan det være sopp jeg har fått, evt. betennelse? Noen som kjenner seg igjen?
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Jeg var også sår i starten. gikk over etter noen uker. Har det sånn som du beskriver, med nesten hvite og lilla brystvorter noen ganger fortsatt. Gutten er nå snart 6 mnd. Stikkinger i brystet kan jo f.eks være melka som kommer. Kjennes i hvert fall sånn ut når melka kommer hos meg. Synes ikke det høres ut som sopp. Betennelse i brystet gir gjerne først harde klumper inni brystet, altså tilstoppede melkeganger. Får du ikke tømt brystene ordentlig da kan det utvikle seg til en betennelse. Da vil brystet bli veldig varmt og rødt. Vet ikke om dette var til så mye hjelp, men har i hvert fall hatt det sånn selv, og har ikke sopp..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Mulig du pumper for hardt - husker jeg prøvde en el. brystpumpe og da ble brystvortene lilla... Det at du kjenner stikkinger og sviing - når kommer det? Som en nevner kan det være melka som kommer eller at ungen suger en melkegang tom - husker jeg og hadde det du beskriver. Fikke beskjed av legen og ikke fokusere på det og tenke at det var normalt. Glemte det igrunnen etter det...
cashewnøtta Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 det at brystvortene blir hvite og det stikker, er sannsynligvis krampe i de små blodårene der. noen synes det hjelper med enten kalde eller varme omslag. jeg hadde det selv i begynnelsen men det gikk over etter et par uker eller noe. ikke farlig:)
cashewnøtta Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 det varte forresten kanskje litt lenger enn et par uker. men det er over nå ihvertfall:) 9 mnd etter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå