Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Tenker på sånn barne stol som man kan ha inntil spise bordet, eller dele slik at det blir stol og bord! er det rund 6 mnd? eller kan man begynne litt før hvis man støtter opp med pute?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Min lærte seg å sitte for et par uker siden (7 mnd), og nå har vi tatt i bruk en slik stol. Jeg ville ikke begynne med den før han kunne sitte selv, når vi prøvde før skled han jo bare ned og det ble bare tull.. Vet ikke helt om det anbefales fra en viss alder, men de bør vel ikke sitte sånn rett opp og ned hvis ikke ryggen er sterk nok (altså at de kan sitte selv)..
Marsmammaen Skrevet 28. juni 2006 #3 Skrevet 28. juni 2006 Anbefalingen er vel å vente til de kan sette seg opp selv. Men vi lot storebror sitte i høystol fra han var 5 mnd. Men bare korte perioder når han spiste eller når vi spiste.Det syntes forresten hs også var greit. Han var sterk i ryggen og det gikk helt fint. Tror man kan se det hvis de ikke klarer å sitte der. Og noen sier det at ungene skriker/blir utilpass dersom de blir sliten i ryggen. Man ser jo hvis ryggen får skikkelgi bue.. da br de vel ikke sitte. Tror nok lillebror også får sitte litt når han blir rundt 5-6 mnd.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Snakket om dette på helsestasjonen sist. Da var babyene ca 5,5 mnd. Hun mente at vi bare kunne sette de i stol når de skulle spise eller evt når vi spiste middag, så lenge ungene var sterke i ryggen. Altså at de løftet hodet godt opp fra gulvet osv.. Bare pass godt på hvis babyen ikke er helt stødig enda. Det er ikke min;) Korte perioder altså.
Kakeåndsen Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Jeg ventet til snuppa satte seg opp selv, da var hun ca 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå