Gå til innhold

Valg av brudekjole.. Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg skal gifte meg i juli til neste år, men som den jenta jeg er så er jeg allerede begynt å titte på brudekjole.. (mye fint å velge).

Jeg bor "i gokk" så jeg kan ikke stikke ned i brudesalongen og prøve, men må nøye meg med internett :(

I januar går vi i gang med å prøve på nr 2, så forhåpentligvis er jeg gravid på bryllupsdagen. Forrige gang gikk det 3 mnd før jeg blei gravid og man kan jo aldri vite hva som skjer denne gangen. Kanskje går det fort og kanskje går det sakte.

Problem:

Jeg har såååå lyst å bestille brudekjolen snart (til høsten eller rett etter jul).

Skal jeg bestille drømmekjolen og håpe at den passer til bryllupet?

Skal jeg bestille en kjole feks uten korsett slik at magen kan vokse (ser kanskje ut som et telt da)?

Skal jeg ta hensyn til at jeg kanskje blir gravid og velge kjole deretter?

Skal jeg vente med å kjøpe kjole til mai/juni?

Noen med liknende problemstilling? Eller som har giftet seg med stor mage? Tips til kjole etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke opp i samme situasjon som deg, men jeg ville ha ventet å sett hva neste års kjolekolleksjon hadde sett ut før jeg hadde bestemt meg, Bestiller du en nå, så kan du jo være sikker på at du finner en blant neste års kjoler du heller ville hatt.

Og hvis du blir gravid nogenlunde med en gang, begynner du jo å bli ganske stor over magen også i juli. Jeg ville ikke tatt sjansen på å bestilt en kjole nå. Og de fleste brudesalongen har brudekjoler for gravide også. Og en annen ting er jo alle disse hormonene. Kviser på ryggen og diverse slike ting. Jeg måtte begynne¨å bruke ammeinnlegg tidlig i svangerskapet for jeg lak veldig mye. Kanskje dette også bør være med i beregningen av hvilken kjole du skal ha.

Lykke til med valget ditt uansett hva du gjør:)

Skrevet

Det kommer masse fint utover høsten, så litt burde du vente..

Du kan også prøve å finne en kjole som er lett å sy inn/ut etter magen din og som sitter fint med liten/stor mage.

Bor du så langt i gokk da?

www.marlen.no

Skrevet

Vente, og bruke tiden til å kikke, se, onske seg etc

Skrevet

Fatter ikke at dere ikke venter med unger jeg, å være gravid på sitt eget bryllup ser jeg på som unødvendig!

Og i tillegg skal en begynne å "mase" om en kjole nå! Seriøst!

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet, kommer så masse fine nyheter om høsten.... Jeg skal gifte meg nå i juli og kjøpte min kjole i påsken.

så man trenger ikke ha den klar så lenge på forhånd... Men hvis man skal bestille på nettet må man jo regne litt tid til postgang osv.

Lykke til med både bryllup og babylaging:)

Og til deg anonym over her.. Folk må vel få barn når det passer de, bryllup

eller ikke... Og skal man gifte seg så er det utrolig gøy å begynne å kikke på kjoler.. selv om man enda ikke vet om de passer eller ikke..

Skrevet

Skjønner at du er utålmodig :-) Jeg begynte å tenke på kjole halvannet år før bryllupet, og ville helst ha hatt den ferdig da. MEN, jeg hadde en veldig flink designer som (helt riktig) argumenterte med at jeg sannsynligvis ville ha lyst på noe litt annet om ett år. I fjor sommer var BoHo trenden her og jeg ville ha en flagrende kjole. Endte opp med en i 50-talls snitt;-) Bruk tiden på å titte på bilder, bestemme deg for hva slags utrigning, lengde o.l som passer best for deg.

Hvis du ikke er gravid når du gifter deg kan det være fint å markere midjen, mens empiresnitt er best alt ettersom hvor stor du er blitt.

Lykke til i jakten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...