Gå til innhold

Sover barna deres hele natta nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at det ikke bare er min gutt som er slik, men det føles sånn. Alle får barna til å sove fra de er ihvertfall halvt år.. Jeg må gjøre noe feil tror jeg alle tenker..

Men jeg har en gutt som straks er 16 mnd og det hender han sover hele natta, men det tilhører skjeldenheten.

Vi har vært konsekvente helt fra han var temmelig liten at når det er natt så er det natt. Han får ikke kos og bleieskift kun når det er nødvendig, men det er det nesten aldri.

Noen ganger våkner han kun for å få smokken, mens andre ganger kan han ligge å skrike i over 3 timer. (vi går inn til han innimellom i dette tidsrommet da, men snakker aldri til han.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eldste vår sov hele natta fra ha nvar 6 uker.. han er nå snart 3 år..

yngste begynte å sove hele natta da hun var rett over 1 år.. men har fortsatt 1-2 netter i uka som hun er litt våken og får kos og vann..

Skrevet

Øhhh, nei. Det hender, men jeg kan telle gangene det har skjedd på en hånd. Gutten min blir 13 mnd. imorgen.

"Godt" å høre at vi er flere natteranglere. Så er vi kanskje ikke unormale likevel.... Jeg føler også noenganger at "alle" andre sover hele natta, unntatt oss. Men jeg GLEDER meg til å melde meg inn i klubben. Jeg elsker sønnen min over alt på jord, men ved 19-20-tida hadde det vært deilig å ha hodet litt for seg selv. Men det kommer nok!

:0)

Skrevet

Neida!!! Fyller ikke 1 år før om 2 uker, men jeg føler meg også som den eneste i hele verden som er så mye våken på natta..... Alle andre rister oppgitt på hodet og rynker brynene når jeg sier hun våkner 3-4g pr natt for kos og vann, og ender ved puppen i senga mi i 05-06-tida om morgenen.

Skrevet

Tulla har sovet natten gjennom (12-14 timer i strekk) fra ca 8 uker så vi har vært heldige. Hun er nå 14 måneder og har fortsatt like godt sovehjerte. La henne på eget rom 6 uker gamme, og fra da begynte hun å sove så godt.

Skrevet

Min jente er bare 1 år, hun våkner to ganger hver natt. Er vi heldige våkner hun bare en.. Jeg kommer ikke til å forvente at hun sover hele natten på leeenge. Gråter hun får hun trøst og både jeg og mannen min synes det er helt ok. Hun ender ofte opp i vår seng på morgenkvisten, syns bare det er koselig jeg. Men så har jeg godt sovehjerte og sovner like etter jeg har trøstet henne eller gitt smokken.

Skrevet

Gutten min som snart er 15mnd nå har sovet hele natten siden han var 9mnd.

Men når han våknet var det ofte fordi han ville ha smokken,og ikke fant den på natten.

Jeg gikk på butikken og kjøpte 7 smokker til han,la dem på en bestemt plass på hodeputen hver kveld,og når han hadde misten den ene så fant han en annen,og fortsatte og sove.

Han har fortsatt 7 smokker i sengen.

Skrevet

Nei langt ifra. Han får nattpupp ennå og sover søtt videre.

Å la han skrike i senga har vi aldri gjort.

Skrevet

Ja, nå sover faktisk begge hele natten for det meste. Og det føles nesten underlig. Lillegutt har sovet rundt siden han var ca 10 mnd (med unntak av ved tannfrembrudd og sykdom så klart), men eldstemann på 3,8 har har ikke sovet rundt skikkelig før de siste 2 mnd. Er fortsatt ikke helt avslappet i forhold til ham, tør ikke tro på at han faktisk skal sove rundt omtrent hver natt nå etter så lang tid med nattevåk på ham, men vi håper. så din sønn er ikke den eneste om det hjelper å høre det?

Skrevet

Det er faktisk mer vanlig med unger som IKKE sover hele natta, enn unger som gjør det. Men de som har unger som sover godt er veldig flinke til å snakke høyt om det...selvfølgelig. De føler jo virkelig at de har fått det til, mens de som sliter med nattevåk føler at de gjør noe feil. Men alle barn er forskjellig, og hvis jeg var deg hadde jeg trøstet i vei og tatt han opp i senga. For hvis han gråter i tre timer i strekk...hva har du å vinne på å la han ligge der å skrike?? Det hjelper tydeligvis ikke å bare la han ligge der og ikke snakke til han. Og du sover vel ikke akkurat noe bedre av det????

Jeg var "fornuftig" lenge selv, og jobbet intenst med at hun skulle ligge i egen seng hele natta. Men til slutt ga jeg opp. Det var det lureste jeg kunne finne på. Hun ligger ofte i midten og drar meg i nesa, men det er bedre enn den skrikingen. Nå er hun 14 mnd og sover rett som det er hele natta gjennom i egen seng.

Skrevet

Min oppfatning er at det er mer vanlig med barn som våkner litt på natta enn barn som sover hele natten. Små barn går jo mye mere inn og ut av dyp søvn en vi voksne gjør.

Skrevet

Jenta vår har sovet på eget rom fra 6 uker, og hatt veldig god leggerutine. Har ikke blitt nattmatet el. fått vann el.l. siden hun var rundt 6 mndr. Hun har aldri måttet skrike seg i søvn og er trygg og god i sengen. Hun er nå 16 mndr.

Allikevel hører det til sjeldenhetene at hun sover en hel natt uten å "våkne" - da fordi hun vil ha smukken eller at hun fryser for at hun har breid av seg dyna. Jeg er gjerne oppe et par ganger ila. natta. Heldigvis sovner hun med en gang (er nok egentlig bare i halvsøvne).

Har bare avfunnet meg med at det er sånn.

Skrevet

Ja,det har hun gjort siden hun var 2 uker.

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...