Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Jeg flytter ut med ungen snart, jeg har ikke jobb, er under utdanning og kommer til å få os.. Jeg eier ingenting... Hvordan har jeg råd til å leie leilighet, kjøpe inn alt jeg trenger av møbler, hvitevarer, utstyr osv, ja, alt jeg må ha i en leilighet? Kan jeg evt. få lån? I tillegg skal jeg jo ha penger til bil, mat, klær og utstyr til ungen osv.. Fortvila, aner ikke hvordan jeg skal klare meg nå..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 Hei Det er ikke noe "å bli fet av", men det går. Du kan ha krav på etableringsstønad fra sosialkontoret hvis det er slik at du ikke eier noen ting. Da kan du få støtte til innkjøp av nødvendige ting, kjøkkenutstyr, møbler, etc. Hvis du studerer så kan du ta opp studielån, det hjelper jo også en del på økonomien. Ellers må du bare finne en leilighet til en pris du klarer. Hadde selv en husleie på 6 300 den gang jeg hadde os, og da var den kun på 7 500. Men det gikk helt fint det
Bolla:) Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 jg har 10 000 tilsammen med os og barnetrygd og bdrag...det går men d er smalt har husleie på 4200...
Gjest Skrevet 1. juli 2006 #4 Skrevet 1. juli 2006 Det lureste er nok stipend og lån fra lånekassen. Det er på ca 7000 pr mnd om du studerer på heltid. Første utbetalinga er på 18000, så da har du jo litt til utstyr og div. Du kan beholde full OS selv om du mottar noe fra lånekassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå