Dream Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Dagene flyr, har mye besøk og tlf - , men ikke tid til pc og BIM. Fødselen min ble absolutt ikke som forventet. Torsdag 15.juni startet dagen med forventninger. Vi skulle til Riksen og mest sannsynlig sette igang fødselen. Men den gang ei. De var overbooket på føden, så fødselen måttes utsettes til mandagen. Ikke ville de undersøke meg heller for å ikke risikere å sette igang fødselen. Jeg visste at Sommerbarn var i fødsel og håpet vi kunne føde samme dag. Mann og datter var med på turen. Skuffet dro vi til Karl Johan i solen koste oss, og shoppet mammaklær til datteren min som såvidt begynner å få mage nå. Vel hjemme igjen kl.18.45 startet mannen på middag mens jeg tok med hunden på skogstur. Oppe i skogen mens jeg plukket blomster i sola rant plutselig vannet nedover bena. Klokka var 19.15. Jeg ble kjempeglad og snudde for å gå hjemover og trodde jeg hadde god tid. Kom hjem 19.30 ringte Riksen og fikk beskjed om å vente og ringe tilbake senere - det tok sikkert litt tid og de hadde masse å gjøre. Dermed satte vi tre oss ned i sola på terrassen og spiste grillpølser og salat. Kl.19.42 ble riene vonde og kom med 3-4 min mellomrom og varte i nesten 45 sek - og fortsatte i samme tempo. Mannen min begynte å bli urolig og ville dra - neida sa jeg dette kommer jo til å ta litt tid - vi har god tid. Riene ble bare sterkere hele tiden - så vi satte oss i blien kl.20.40. Da varte veene i 1 1/2 minutt. og kom med 2 min mellomrom. Datteren min satt i baksetet og noterte tider på veer og pauser. Nå var veene STERKE. Endelig ferdig med Nesoddbakkene satte mannen min opp farten - dette kom til å gå fort. Nødblinken ble satt på og lyshornet flittig brukt. Han ringte politiet og sa i fra at vi kjørte på mosseveien - Fort. Ok sa de, bare pass på fotoboksene. Vi nærmet oss bomringen og jeg hadde nok med å puste. Mannen min ringte da "stresset" jobben sin (brannmann) og ba om følge under utrykning. Dessverre var de på brann og ikke tilgjengelig. Ny tlf til føden - møt oss med seng utenfor. Vi kom frem med veer som varte i 3-4 min nesten uten pauser og pressveer. Mellom to veer ble jeg lagt på senga. Bilen fikk han beskjed om å bare gå ifra - Riksen ville betale bota. De løp med helt opp til føden - med meg stønnende i senga. Jeg klarte så vidt å be om smertestillende, det rekker ikke å virke var beskjeden jeg fikk. Inne på føden fikke de av meg kjolen undersøkte meg - og fikk beskjed om å presse med en gang. Fødesenga rakk jeg derfor ikke å komme over i - men fødte med jordmor som benstøtte på ene siden og mannen min på andre siden - mens datteren min ventet utenfor døra. Kl.22.09 kom endelig prinsen - med et skrik i det han landet mellom bena.Fikk apgarscor 9 og 10. Mannen min hentet datteren min og vi fikk 2 timer sammen alene. En frisk og flott gutt på 3630 gram og 52 cm. Dette ble en annerledes fødselsoppevelse - en intens opplevelse på kort tid. Men aldeles FANTASTISK. For et mirakel - og jeg er nå velsignet med tre flotte barn. Ekstra koselig var det også at Sommerbarn og jeg fødte samme dag og fikk være på barsel sammen. Even Nicolai er utrolig skjønn og jeg klyper meg fortsatt i armen for å virkelig forstå at dette er virkelig sant. Vårt etterlengtede barn har endelig kommet hjem.
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Ååååååååååååååååååååååååå. Hulk, snufs og sukk.... Gratulerer nok en gang. Gleder meg til å se dere!!!
LilleGumman Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Åh! Det hørtes ut som en intens, men flott fødsel!!! Gratulerer nok en gang. Skjønner at dagene er travle. Ikke glem å NYTE denne tiden. Min Leonora er nå 2 måneder og jeg kan nesten ikke skjønne hvor tiden har blitt av?! Hvis noen finner oppskriften på å "fryse" denne tiden, så la meg høre den ;-) Stoooor gratulasjonsklem fra meg
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Kjære deg, er så glad for at alt gikk så fint, om enn intenst og raskt! Hipp hurra for deg, du har vært så flink:-) Gleder oss masse til å hilse på dere begge! En kjempeklem til den stolte far også fra oss:-) Hannah og mamma
AnnaLee Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Snufs, snufs - tok meg i å felle et par tårer jeg nå! :-) Gratulerer så mye med prinsen. Fødselen hørtes ut omtrent som min, men jeg ventet ikke etter vannavgang før vi dro til sykehuset så jeg hadde alle veer og forberedelser på føden på Buskerud Sentralsykehus. Fikk 3 nåler akupunktur som smertelindring og fødte i fødestol 3,5 timer etter vannavgang. Drømmefødsel :-) så nå sitter jeg her å ser på Prinsesse Elise på snart 4 mnd og kan nesten ikke få sett nok :-)) Ha en fin sommer :-))
La Perla Skrevet 28. juni 2006 #6 Skrevet 28. juni 2006 Ååå, for en flott fødselshistorie! Gratulerer med den lille gutten!
ettbarnsmammaen Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Oiiii! Dette er den mest dramatiske fødselshistorien jeg har lest! Utrolig lesning.....! Så godt å høre at det endte godt. Disse fødselssykehusene fornekter seg ikke. Så fint navn dere har valgt. Håper det går bra med deg og den lille og at vi får se dere snart. Kanskje i løpet av sommeren?
ettbarnsmammaen Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Og selvfølgelig: GRATULERER!!!!!!! :-)
MAJA-67 Skrevet 1. juli 2006 #9 Skrevet 1. juli 2006 Gratulerer med Even Nicolay. For en dramatikk, tårene rant når jeg leste historien din. Håper dere koser dere og at dere får en fin sommer.
Ronja65 Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 Hvilken flott og morsom historie...Kan liksom se meg en "rolig" og fattet brannmann (sikkert lit stresset på innsiden:-))som kjører i full fart.... Med deg pustende ved siden av... En forventensfull storesøster som støtter... Stoor grattisklem og lykke til...... nå er det kosing med et fantastisk under som gjenstår:-))
Northernlights Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 G R A T U L E R E R =) Velkommen hit inn, og lykke til i denne meget spesielle nyfødt tiden! Ja, du har rett; Et mirakel er det å få barn =)
Velve Skrevet 7. juli 2006 #12 Skrevet 7. juli 2006 Skal si dette var en turbohistorie! Gleder meg til å hilse på gutten din!(- og deg da, selvsagt)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå