Gå til innhold

skal jeg gi opp ammingen nå`??? Hvorfor lite melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har jo så lite melk, har hatt like lite hele tiden. Tulla mi er nå 9 uker, og har drikket erstatning etter hver amming....hun drikker 130 ml til hvert måltid.når jeg pumper får jeg vel ut 10-20 ml om jeg er heldig.tilsammen.

Hun krangler og griner og vil ikke ammes...bare flaske og smokk.prvøer å tvinge henne....men klarer det kun en gang i døgnet....for hun vil ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer også på hvorfor jeg aldri har fått mer melk....de første dagene hadde jeg feil ammeteknikk...kan det være det som gjorde at jeg ikke har fått mer melk????

Skrevet

Har du prøvd å drikke amme-te, og å massere forsiktig mens du pumper? Jeg fikk opp melkemengden på den måten i alle fall...

Skrevet

da jeg fikk problemer med melka lurte barnepleieren på om jeg hadde fått menstruasjonen i gjen. Det er hormoner i kroppen som gjør at produksjonen blir mindre når man har mens.

At du får ut så lite kan være flere grunner til, f.eks lite væske i kroppen eller stress når du skal pumpe. Jeg tror den psykologiske effekten har mye å si.

Drikk masse og ta deg en gåtur (så du blir god og varm) eller en varm dusj like før du skal amme og husk å sitt godt og varmt.

Lykke til!

Skrevet

Ta kontakt med ammehjelpen - www.ammehjelepen

da kan du få noen til å se på ammstilling/sugetak og deg mange gode råd for å øke melken din. Send en e- mail, prøv chatten om den er åpen eller ring en der du bor - prøv flere om du ikke får svar, (også andre fylker selfølgeli)- prøv flere ganger - husk mange kan være på ferie nå, men noen er alltids å få tak i.

Skrevet

Hei. Amme-te gjør underverker. Jeg har prøvd og da strømmet det melk til. Man skal drikke det flere ganger om dagen og mellom måltidene. Ellers anbefalles det vørterøl. Verdt å prøve.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har nå ikke gitt tilegg på 3 dager!!!!!!! :)

Hele tiden slitt med for lite melk, men den siste uken har jeg pumpet meg litt om natten & dagen, drukket mye amme te de 2 siste ukene og latt lille gutt bruke meg litt som smokk :P

Jeg har jo prøvd å gi han flaske de siste dagene, men han vil ikke ha (jeg trodde ikke heeelt på at jeg har nok melk enda...) Men han er fornøyd med bare puppen han virker det som, smiler og sover godt så da får jeg stole på at kroppen min endelig har skjønt dette med melkeproduksjonen :D

(han er nå 6 uker gml)

Lykke til :)

Skrevet

såå bra - du gjør en flott jobb - helt etter "oppskriften"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...