Gå til innhold

hvordan vasker dere lammeskinnet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ullprogram, men det blir ikke det samme etterpå uansett.

Skrevet

med milo da eller? blir det helt stivt?

Skrevet

NEI!

Hvis du MÅ vaske det, så bruk et spesialvaskemiddel med LANOLIN.

nostebarn.no har det og de har ULLKUR.

Sett gjerne inn skinnsida med ullkuren eller med grønnsåpe - som er fettholdig og sørger for å holde den garva sida myk.

Er det lang- eller korthåret?

Skrevet

det er kort håret....hmm...hvor ofte vasker dere det? har de det lanolin på apoteket?mener å ha sett noe slikt der.....

Skrevet

De har kanskje det. Men et vaskemiddel med lanolin i er nok å anbefale til å putte i maskina. Vet TROLL har et bra et, som jeg har brukt på klær.

Jeg vasker mitt skinn med klut og kaldt vann... På evnt gulpeflekker...

Har ikke trengt mer enn det. Lufter, rister og banker det innimellom, men føler ikke at det trenger vask i maskin (brukt i litt mer enn ti mnder).

Har Nøstebarn sitt jeg, som ikke er kjemisk behandla. Dermed beskytter lanolinet:

"Ubehandlet ull inneholder naturlig bakteriehemmende ullfett (lanolin), ullfibrene suger ikke til seg skitt." kilde: nostebarn.no

Skrevet

Har vasket mitt i maskinen på ullprogram med milo. Det er akkurat like fint som før vask:o) Husk å ikke bruk skyllemiddel:o)

Skrevet

Her vasker jeg skinnet en gang i maaneden saann cirka. Paa ull program med spesial saape jeg kjoepte med skinnet. Og saa drypp toerkes det - og det tar veeeeeeeldig lang tid - ett par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...