Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

siste dagene når jeg smurt meg med olje mot revning har jeg kjent at jeg er blitt litt sår og øm nedentil.. ikke sopp-følelse, mer sån "ømfintlig" på en måte. også veldig øm ved arret der jeg sydde et par sting etter sist fødsel.. nå kjenner jeg at jeg begynner bli skikkelig nervøs for fødsel pga dette med arret.. er så redd for å revne veldig mye mer, eller at det skal gjøre kjempevondt..

samtidig vet jeg jo at det er helt tullete og tenke på det, for jeg kjente jo ikke når jeg revnet sist gang. nå var det en veldig liten rift da. vet jo at man har nok med andre typer smerter der og da, men tankene flyger her likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat samme her. Har smurt en ukes tid med jordnøttolje. Smører over arrene fra sist, så klart, er livredd for å revne igjen. Da hadde jeg litt trøbbel pga en liten syfeil, men det gikk seg til etterhvert. Sydde ganske mye.

Synes også at huden rundt arrene virker litt sårere nå, og tøying av huden er helt uaktuelt. Gjør bare vondt. Det er forresten bare 15 mnd siden forrige fødsel, så kanskje det er derfor.

Revnet opp langs begge sidene sist, og smurte da bare mellomkjøttet bakover. Har derfor stor tro på at smøring kan hjelpe. Tør ikke la være.

Og denne gangen skal jeg om mulig prøve å ikke presse ut ungen så fort..!

Sprøtt hvordan tankene flyr denne siste delen av svsk. Prøver liksom å planlegge hele fødselen i hodet, selv om jeg vet godt at det er helt uforutsigbart.

Det går sikkert bra! Lykke til iallefall!

Skrevet

akkurat det du beskriver tenker jeg også. helt uaktuelt med tøying der nede nå, det er ubehagelig og vondt. jeg har derimot ikke vondt ved sex, så det er jo en trøst:-)

håper vi får slappet litt av nå de siste ukene, og at dette ikke vedvarer! lykke til du også!

Skrevet

virkelig ingen flere som har erfaringer og dele her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...