Gå til innhold

Den først grøten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan man lese følgende på ammehjelpen, amming fra A - Å, fast føde: "Det anbefales allerede fra starten av å gi grøt som inneholder gluten fordi da er grøtmengden liten og barnet blir gradvis introdusert for gluten." Det betyr at man kan gi barnet grøt med gluten selv om man introduserer grøt før barnet er seks måneder. Jeg har spist en liten prøveporsjon av "Hvetegrøt med havre" nå i kveld for å teste smaken. Den var kjempegod. Gjett hva Idunn skal få i morgen!! Håper bare hun liker den bedre enn de andre grøtene jeg har prøvd å gi henne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god erfaring med å blande fruktpure i grøten. blir tydelig litt bedre smak da. Synes også det er greit å starte med velling, De har vellingtuter til flasker på litt større butikker.

Skrevet

Snuppa mi elsker hvetegrøt med havre! Hun er også glad i fullkorn med eple, men den er jo fra 8 mnd. Spiser minimalt hvis jeg prøver å servere henne noen av de andre grøtene. Varierer ved å gi litt fruktpure ved siden av.

Skrevet

Idunn liker revet fersk aprikos også. Skal tilsette det en dag når jeg får tak i noen som er gode og søte. Hvor gammel er snuppa di, da, Snulder? Og hvor gammel var hun da hun begynte å spise hvetegrøt med havre?

I dag har jeg blandet en teskje av den grøten i den vanlige maisgrøten og hatt i litt vann samt litt banan. Det var lettere å få i henne den enn det har vært med noe annen grøt. Skjønner godt at hun vil ha noe med smak, jeg. Ris og maisgrøt smaker jo ingen ting.

Skrevet

Leah var ikke fullt 5 mnd da hun begynte med grøt. Begynte ganske kjapt med hvete med havre pga at det var det eneste som gikk ned! Prøvde risgrøten fra nestle samt mild grøt fra hipp først. Kun den siste som hun tok litt av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...