Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Vi skal til Alanya i Tyrkia, er et sant at de ikke har seler i taxi? Folk sier de kjører i 150 uten sikring av barn( turister), så det er ingen vits å ta med bilstol. Vet noen om det er mulig å leie stoler. ingen på reise el forsikringsselskap visste noe om leie.
~sjiraff~ Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Vi var på Ten4rife og kjørte ikke taxi.. Skulle vi ha vært der øenger hadde vi leid bil med stol.. Kjørte litt buss, der var det sele og jeg følr det er litt tryggere med buss en bil..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Jeg ville i utgangspunktet aldri tatt med barn til Tyrkia, men det er en annen diskusjon (har vært der flere ganger selv altså..) Bilsikkerheten er totalt fraværende, så ikke seler i taxiene (for jeg bruker det sjøl også siden de kjører som griser). Husk at hvis du skal leie bil, leier de aldri ut bilseter av den minste typen, då må du ha med selv. De har kun den typen fra 9 kg. Jeg synes buss er det beste alternativet.
yasmina Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 Hei Vi var i Tunisia med lilegutt i fjor og da brukte vi å ha han i babybjørnen, mage mot mage når vi tok buss ol. slik at han hang trygt der hvis noe skulle skje. Da hadde jeg begge hender frie og kunne iallefall ikke miste ham om uhellet skulle være ute.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 Har tenkt på lignende problematikk selv... Vil vel si at babybjørn som barnesikring kanskje gir deg ro, og gjør det litt enklere - men ikke akkurat tryggere om uhellet skulle være ute...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå