Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Sier deres tenåringer om de har sex til dere som er foreldre? Har dere snakket med dem om det? Jeg kom hjem tidligere enn avtalt fra jobb en dag, så så jeg store guttesko i gangen. Jeg gikk inn, og hørte stønne lyder fra soverommet til dattera mi. Jeg ble litt sjokka, så jeg gikk ut og satte meg i bilen, kjørte til ei venninne og ble borte til den avtalte tiden jeg skulle være hjemme fra jobb. Jeg har ikke nevnt til jenta mi at jeg vet noe om dette. Burde jeg gjøre det? evt.hvordan si det?
Miiia Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Heihei.. Har ingen tenåringer jeg da ettersom jeg er det selv.. Så egentlig har jeg ikke noe å gjøre her, men ville bare titte innom en tur=) Du trenger jo kanskje ikke si det rett ut at du kom hjem å hørte stønning, men heller ta en liten "blomsten og bien" snakk? Hvor gammel er datteren din egentlig?? *Lykke til*
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Hei,hei Jenta mi er 16 og ja hun har sex. Vi har alltid hatt ett åpent forhold og har snakket om kropp og seksualitet helt åpent oppigjennom årene fra hun kom i puperteten. Hun kom selv å fortalte at hun hadde hatt sex for det var noe hun lurte på. Så vi pratet sammen og ble enig om å gå til legen å få p-piller til henne. Har også alltid fortalt hvor viktig det er å beskytte seg med kondom dersom man har forskjellige partnere. Foreløbig har hun bare hatt en og han er hun sammen med ennå. Nå skriver du ikke noe om hvor gammel jenta de er, men ja, jeg ville absolutt ha snakket med henne. Ta det opp på en varsom måte, om hvor viktig det er med beskyttelse når hun "begynner" å ha sex. Du trenger ikke nødvendigvis å si at du hørte de en dag. Da blir hun bare flau. Si at dersom det er noe hun lurer på så må hun spørre, så skal du svare så godt du kan og hjelpe henne.Vis at du er der for henne uansett hva som skjer og la henne vite at hun kan komme til deg og at hun kan snakke med deg om det hun har på hjertet. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå