Gå til innhold

Dere som lager sviskesaft/pure selv.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg koker sviskene møre (ca 10 min) slik at skallet blir mykt, putter dem i food processoren sammen med vannet jeg kokte dem i (har oppi så mye vann at det akkurat dekker sviskene i panna) og lar det dure litt. Da får det en fin, puréaktig konsistens som er perfekt til å blande i grøt eller gi til dessert. Og så har jeg en god spiseskje oppi muffinsformer i papir - gjerne to former oppi hverandre, slik at formen ikke siger utover- og fryser. Når porsjonene er ferdig frosset, har jeg dem i vanlig frysepose, og henter opp etter behov. Leste i en bok at jeg kunne gjøre det slik, og har ikke hatt noe trøbbel med det. Kjempeenkelt!

jeg pleier å blande sviskene med pære (for smakens skyld). skjærer svisker og pære i små biter og koker dem til de er møre (koker i 100ml vann, sånn at jeg har litt sviske saft til overs). når de er møre så skiller jeg vann/saft fra purre`n og har safta i en glassflaske. og kjører purreèn i kjøkkenmaskin. ha i litt saft hvis du synes det trengs, alt etter hvordan du ønsker konsistensen. da har du både saft og purreèn til dessert.

det er jo slik jeg gjør men det finnes mange andre oppskrifter som kan være mer gunstige!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...