Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hva med Erle istedet? Fra gammelt av telte det ofte som oppkalling å bruke forbokstaven, og Ede og Erle er jo nesten like, men ikke helt?

Vi har brukt Selma som oppkalling etter Thelma, fordi den engelske Th-lyden ikke fins på norsk og vi ikke likte Telma. (fars skelt er engelske)

Ser at det er flere som ikke syns så mye om navnet. Men det har kanskje med at det ikke er så vanlig. Jeg kjenner en Edle, og liker navnet godt. Synes det er sjeldent men fint. Forbinder det overhodet ikke med noen gammel dame. Uansett er det mange gamle navn som nå blir "nye" igjen, og som man ikke lenger vil tenke på som gamle damer eller menn. Lykke til med navne-valget!

• 3 uker senere...

det er litt spesielt, men nå liker nå jeg spesielle navn. og ikke bry deg om at noen forbinder det med gamle damer. når barnet ditt vokser opp vil man forbinne det med henne. synes det er søtt med gamle navn på små barn jeg. det vil nok komme en del reaksjoner fra famile og venner, men gå for det du selv og din mann synes er fint ellers kan dere komme til å angre. lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...