Gå til innhold

hva synes dere om navnet Edle?


GIKA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke hørt det som navn før, det er liksom mere edle deler. Likte ikke navnet noe spesielt . Men smaken er som baken delt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det klinger ikke i mine ører. Blir litt som PinkBaby sier, Edle hva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Erle istedet? Fra gammelt av telte det ofte som oppkalling å bruke forbokstaven, og Ede og Erle er jo nesten like, men ikke helt?

 

Vi har brukt Selma som oppkalling etter Thelma, fordi den engelske Th-lyden ikke fins på norsk og vi ikke likte Telma. (fars skelt er engelske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er flere som ikke syns så mye om navnet. Men det har kanskje med at det ikke er så vanlig. Jeg kjenner en Edle, og liker navnet godt. Synes det er sjeldent men fint. Forbinder det overhodet ikke med noen gammel dame. Uansett er det mange gamle navn som nå blir "nye" igjen, og som man ikke lenger vil tenke på som gamle damer eller menn. Lykke til med navne-valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min datter heter faktisk Edle og er 2 år :) og jeg syns selvfølgelig att navnet er fint..

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig pent og heldigvis orginalt nok til at hun sannsynligvis får hete det alene (synes det er helt ufattlig kjedelig at alle små jenter heter Thea Emilie for tiden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er litt spesielt, men nå liker nå jeg spesielle navn. og ikke bry deg om at noen forbinder det med gamle damer. når barnet ditt vokser opp vil man forbinne det med henne. synes det er søtt med gamle navn på små barn jeg. det vil nok komme en del reaksjoner fra famile og venner, men gå for det du selv og din mann synes er fint ellers kan dere komme til å angre. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Edle er et godt navn, og at det er oppkalling etter oldemoren gjør det jo enda flottere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...