Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt er galt virker det som. Når hun ikke spiser eller sover, så gråter hun. Det er bare få perioder på dagen at hun er blid og kan smile litt når jeg snakker til henne. Selv om jeg går og bærer på henne, så sutrer hun ofte. Er det vanlig? Vil det gi seg etter hvert? Hun er nok litt plaget med luft i magen, og det kommer ofte om ettermiddagen/kvelden. Det må MASSE vogging og gåing til for at hun endelig skal slokne sånn i 23-tida. Litt kolikk, kanskje? Virker ikke som det er luft som plager henne på dagtid - det er liksom en annerledes gråt da.

Noen som har erfaringer? Mine erfaringer er kun fra broren, og han var ikke så sutrete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår datter var også grinete, og det var ikke luft eller noe sånt. Det var ganske enkelt i vårt tilfelle, for hun fikk ikke i seg nok mat. Det ble til at jeg måtte gi henne erstatning og vips, ei helt ny jente! Vet ikke om det kan være det som er problemet...

Skrevet

Kan det være at hun må sove mer? Det er jo meningen at babyer som er 6 uker skal sove masse på dagen. Vår ville IKKE det, og jeg skjønner nå at det var jo selvfølgelig derfor hun var så grinete... Fortsatt har hun "sovevegring" på dagen, og hun er fortsatt litt survete nå når hun har blitt fem måneder.

Skrevet

Vår var ikke grinete om han ikke sov. Han har egentlig aldrig vært grinete. Men han sov og sover fortsatt lite på dagen. Max 2 timer tilsammen i løpet av hele dagen.

Vi drev med maraton amming på kveldene og staret da men litt tillegg, og det funka flott:) Som å få en ny baby:)

Skrevet

Kan det være for lite mat? Sjekket vekta hennes?

Skrevet

6 uker - da er hun jo veldig "ny" i verden. Kan ikke forvente å få masse tilbakemelding fra barnet så tidlig. Husk på at det er masse nye inntrykk og de blir fort slitene og "sutrete". Med andre ord: det er vanlig! Etterhvert når hun vokser til og orker mer vil det gi seg ;) Slapp av og ta tiden til hjelp - jeg måtte oxo gå mye og gi masse kroppskontakt i begynnelsen.....tror alle må det :D

Kolikk - da er de utrøstlige, er ikke bare sutring da asså... Men er du i tvil om noe, så ta det opp med helsest.

Kos deg med den nye verdensborgeren og ikke bekymre deg.

Skrevet

Hei.

Har en jente som er snart 2,5 år, som kunne grine litt både på dagen og kvelden (ikke mye). Som de beskyttende foreldrene vi er gikk vi da på omgang med å bære henne, men vi følte bare hun ble enda mer urolig av dette. Etter en stund fant vi ut at det hun ville var å sovne selv, litt grining akkurat når vi la henne ned, men mye mindre enn ved bæring. Har også en sønn som vil sovne alene, så vi har en enkel legging både på kvelder og med han på dagen. De er sutrete når de er trøtte begge to. Verd et forsøk.

Skrevet

HEi.

Å ja, mi jente var slik.......

Potte sur dagen lang. Og alle andre hadde solskinnsbabyer.......

Jeg holdt på og gå på veggen.

Jeg fikk også mye tips om mer soving, mer mat, fikk kjeft for å kalle babyen sur, osv.

Min jente hadde litt kolikk, var mye utrøstelig grining spesielt om kveldene og natta. Men hun var altså potte sur på dagtid også. Da sutret hun surt heile tia, ingenting var bra nok. Hørte jo stor forskjell på kolikkgråten på kveld og natt, kontra surskapen på dagtid..

Jeg var ikke ute av huset med ho omtrent før hun var 4 måneder.

Var ikke noe gøy å møte folk, og å måtte vise frem den pottsure ungen. Ja jeg var ikke innom jobben og viste henne frem før hun var 5 måneder......

Jeg syntes det var forferdelig!!

Men, nå er hun 6,5 måned, og er blid og glad.

Hun er nok ikke verdens største solstråle, men det kommer seg mer og mer for hver dag.

Jevnt over er hun blid, og farmor kaller henne solstrålen sin.....

Så jeg VET hvordan du har det, og VET det går over.

Det kan jo hende jenta di har litt kolikktendenser om kveld/natt, og da er hun overtrøtt, uopplagt,og sliten på dagtid, og det kan nok bidra til at hun er sur................

Det er iallefall min teori.

Skrevet

Det er nok ganske vanlig. Jenta vår er/var også sånn. Men det blir bedre og bedre for hver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...