Gå til innhold

Nummen i fingrene?!


Mona og Sine

Anbefalte innlegg

Jeg er helt nummen i fingrene ,kommer å går hele tiden. De er ikke hovene bare vonde å bøye. Noen som har noen kjennskap til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså.....jeg er ingen ekspert på dette, men jeg tror det kan skyldes at babyen og alt sammen tar så mye plass at den klemmer litt på blodårene slik at blodgjennomstrømninga ikke er 100% slik det pleier å være når man ikke bærer på noe som tar så mye plass. Og når blodet ikke strømmer skikkelig så kan man bli nummen i både hender føtter armer og ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat likedan, og har tatt det opp med min lege. Hun sier at dette kommer av at man har fått litt vann i kroppen. Dette fører til at blodgjennomstrømningen blir dårligere og at det kan presse litt på nerver. En helt vanlig plage man kan få under svangerskapet - særlig på slutten. Absolutt ikke noe farlig - men kan selvsagt være ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn i fingrer og tær, og den siste uken også i knær. Ikke veldig synlig hovne.. men det stemmer nok det som de andre har beskrevet. Jordmoren min mener også at det kan være at jeg har litt vann i kroppen og at jeg er litt hoven. Greit å vite at det er flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...