Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Hei jenter.. Hva ville dere satt mest pris på som gave etter fødselen? Jeg er veldig i tvil om hva som passer seg. Vi (det vil si hun) har termin om en måneds tid, så jeg trenger hjelp.. Signerer med anonym siden mor vet nicket mitt.
*bolla pinnsvin* Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Jeg vil i hvert fall ha noe som er til MEG og ikke til baby. Mange gir en diamantring eller øredobber eller noe, men dette er dyrt og ikke noe jeg kunne tenkt meg. Personlig ville jeg ha satt mest pris på å få en velværedag på spa eller noe sånt. Boblebad, full kroppsmassasje og ansiktsbehandling. Kroppen min har vært "bebodd" så lenge nå at det hadde vært skikkelig deilig å bli litt skjemt bort. Kan jo ikke gjøre dette rett etter fødsel, da, men hadde vært kos å ha noe å glede seg til! Hvis dette faller litt utenfor prisklassen din, så tenk på hva du kan gjøre for å være litt god med kjæresten. Omtanke og kos rekker ganske langt hos oss jenter
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Noe på hudpleie og spa senter faller i smak for de fleste! Jeg ville også blitt glad for hudpleie produkter f.eks fra dermalogica, decleor eller matis.... anbefalt av hudpleiere. Det varer jo litt lenger enn kun en dag... ;o) Da en rensemelk og tonic + gjerne en hud krem, helt perfekt!!!! Skjemmer bort huden hver dag...! Dermalogica er den billigste av de tre....helt rene produkter! Og smykker varer jo gjerne evig..... :¤) Eller gavekort på klær, siden man ofte trenger en ny garderobe etter man er blitt tildelt en ny kropp, og det gjerne kan ta et halvt år til ett år før man passer de gamle klærne...som nettopp da er gamle og det faktisk ikke er sikkert en noen gang vil bli akkurat lik slik man var før man ble gravid!!! Vi jenter er jo sjeldent helt fornøyde med hvordan kroppen er rett etter en fødsel, så ja takk til alt som får oss til å føle oss bedre eller rett og slett flotte!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #4 Skrevet 28. juni 2006 HI Takker for svar. Dette kan høres litt teit ut, men hva ville dere ønsket dere om pris ikke betyr så mye?
tvillingen Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 diamantøredobber, en halv karat i hvert øre!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 En hest!!!! Hehe, neida... Hmm... Om pris ikke betydde noe tror jeg at jeg ville ønsket meg en splitter ny lenestol (kalles da ammestol), som jeg fikk bli med å velge ut, og som var bare min!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 Hva jeg ville ønsket meg om pris ikke betydde noe? En alliasering med 3 diamanter i etter nr 1. En diamant for hver i familien, mor far og barn. Så en ny diamant i alliansen etter hvert barn! Men fikk ikke så mye som en blomsterkvast selv engang, (tror ikke han gjør den feilen igjen hi hi )
oui-oui Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Jeg ville blitt veldig glad for noe varig, en ring f.eks. En venninne fortalte at moren hennes ved en spesiell anledning hadde gitt henne ringen hun hadde fått av faren da venninnen min ble født. Syntes det hørtes veldig fint og koselig ut. Må innrømme at jeg ble litt skuffet da jeg ikke fikk en blomsterbukett en gang... Men som en annen sier her; tror ikke det skjer igjen denne gangen ;-) Uansett er det tanken, og omtanken, som teller. Lykke til med fødselen og den herlige tida som følger!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Signerer Rose -snart nr 2???. Alliansering er den mest "klassiske" barselgaven (syns nå jeg). Jeg fikk alliansering med 1 diamant, og planen er vist at jeg skal få en ny for hvert barn (hvis det kommer flere da) eller andre store anledninger som måtte komme. Syns også det hørtes kos ut med 3 diamanter, en for hvert familiemedlem (hvis dette er deres første, da).
barbafru Skrevet 2. juli 2006 #10 Skrevet 2. juli 2006 Jeg har bare fått kort begge gangene. Jeg har barn med 2 forskjellige pappaer. Jeg tror nok kortene var kjøpt i all hast på narvesen på sykehuset. Jeg har spart dem, og skal alddrig kaste dem. Hver gang jeg kommer over dem i skuffen de ligger i, blir jeg like glad. Noen få ord, skriblet ned i all hast bare. Det fineste jeg har fått noen gang ( bortsett fra barna ). Jeg tror ikke jeg får gull og diamanter denne gangen heller.
Banshee Skrevet 2. juli 2006 #11 Skrevet 2. juli 2006 Nå er det lenge til terminen min og jeg tror ikke jeg kommer til å få noe fra forloveden min... tror ikke han har tenkt så langt dessverre.. Men jeg kunne virkelig ønsket å få en diamant i forlovelsesringen som et tegn på den lille som da har kommet til verden...men regner med å måtte ordne det selv... *sukk*
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #12 Skrevet 3. juli 2006 ja.. jeg ville også satt pris på noe til meg, jeg elsker å bli skjemt bort. det trenger ikke å være noe stort - bare vis at du ikke har glemt henne oppi det hele.. hvis hun har lyst på godteri en kveld ka du f.eks være litt romantisk.. smelt sjokolade, og dypp helt perfekte jordbær i dem.. det smaker helt vidunderlig! sukk.. skulle ønske kjæresten min husket meg nå, han tenker bare på babyen og jeg blir liksom glemt bort..
Evelinemor Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Du har sikkert kjøpt for lenge siden nå, men kanskje det er andre som vil ha et tips. Mannen min overrasket meg med et kjede hvor anhenget er et stort hjerte og et litt mindre hjerte som går i hverandre. Det er hvitt gull og steiner i hjertene. Det symboliserer liksom mannen min og barnet, og minner meg om at de er glade i meg. Flotteste gaven jeg noen gang har fått! Jeg er forresten av de som ikke skjønner dette med diamanter... Hvis jeg skulle valgt det jeg helst ville ha her i verden, ville jeg ønsket meg en garantiseddel hvor jeg innvilges to timer barnefri ute av huset før leggetid hver torsdag :-) Det hadde vært noe det!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #14 Skrevet 16. august 2006 Jeg fikk et fint hjerte i hvitt gull med en diamant i. Lite, enkelt smykke, ikke noe dyrt fancy. Det passer ikke vår økonomi, spes ikke med baby i huset. Syns det er veldig fint å ha et minne som varer. Jeg har ikke mange smykker fra før, så dette satte jeg virkelig pris på.
jazza Skrevet 17. august 2006 #15 Skrevet 17. august 2006 1. Fryseren full av ferdiglagde middager som kan varmes på ovn eller i mikro. Det er et slit å få lagd middag når man er nybakt mamma (og pappa). 2. En god stol å sitte å amme i, man bruker mange timer i den stolen så hun må kanskje være med å velge den. 3. En forståelsesfull mann. Hormoner og mangel på voksenkontakt i permisjonstiden gjør at den nybakte mammaen (og pappaen) ikke er like grei å ha med å gjøre bestandig.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Å, jeg ville også satt pris på å få noe varig - hørte om en som på bryllupsdagen fikk perlekjedet faren ga til moren da hun ble født, og det hørtes så fint ut. Noe som varer og symboliserer kjærligheten og lykken som kommer med barnet. Det fins jo både ganske billige løsninger, som dette: http://www.luca-shop.no/nyheter.htm#mamma Enkelt sølv, to sirkler med hjerter, og evt. babyens navn og fødselsdato gravert bakpå. eller mer fancye, f.eks. ringer med "fødselsmånedsteinen" til alle barna: http://www.mothersfamilyrings.com/ Jeg ville blitt glad for hva som helst av smykke som jeg kunne ta vare på og ha på meg og tenke på den gleden babyen har brakt med seg
PappaBimmer! Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 En ting er sikkert... ikke kjøp nye felger og dekk til bilen hennes.... Da må du nemlig ut med noe villt bra noe neste gang! hehe.. Og ja, jeg har prøvd... Hun trengte jo nye dekk....
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #18 Skrevet 17. januar 2008 Hehe PappaBimmer! - hun ble sikkert like lykkelig som da sambo kom lykkelig hjem og forærte meg et nytt kabinett til en pc jeg ikke viste at jeg trengte.... Tror jeg nettopp hadde hatt bursdag eller no.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #19 Skrevet 18. januar 2008 Allianserign med diamant for hvert barn,smykke som Mette Marit har med en unge i,1 for hvert barn,med mindre dere ikke har ti da,hehe....elr gacekort på mange tusen på et kjøpe senter slik at jeg hadde shopping og se fram til når kroppen ble normal igjen......Meeeen blir nok bare med drømmene her,sist fikk jeg et kort og en sjokolade,hehe....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #20 Skrevet 20. januar 2008 Hvorfor ønsker dere dere bare dyre smykker osv....jeg har sagt til typen at får jeg en flaske med baylis og en god rødvin blir jeg glad.Har jo ikke smakt en dråpe herlighet siden jeg ble gravid!!! Eller hva med et gavekort på klær eller hudprodukter?? SÅÅ deilig etter en fødsel da gitt.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 21. januar 2008 #21 Skrevet 21. januar 2008 En "alliansering" med en diamant i som symboliserer barnet dere har fått. Ved flere barn kan det fylles på med nye diamenter, en for hver:) Flott gave!!
Jannamor Skrevet 21. januar 2008 #22 Skrevet 21. januar 2008 Jeg vil ha smykke!! hehe vil og vil, men det er nok det jeg ønsker meg ja. Et varig minne som man kan ha for alltid Da har man jo mye og velge mellom. så det må bli litt personlig etter hva hun liker. Noe man kan bruke daglig synes jeg. Kanskje et halskjede, en klokke eller et armbånd? Ellers så er jo spa og shoppingrunder, hotellhelg bare dere to fine gaver men for meg så er det smykker som står høyerst og øverst og ingenting er i nærheten.
Jannamor Skrevet 21. januar 2008 #23 Skrevet 21. januar 2008 hvorfor man ønsker seg smykke? For meg er det fordi det varer evig, og det er fint å gi videre til barna. Når mamma fikk meg fikk hun et sett med øredobber, halskjede og ring med tilsammen 30 diamanter. Dette fikk jeg når jeg konfirmerte meg. Dette brukte mamma hver dag, og betyr veldig mye for meg. Jeg er smykkoholiker, det er bra sikkert. Jeg elsker smykker, og jeg synes en aliansering er litt vel kjedelig, dessuten koster det mer enn det smaker, diamantene er av dårlig kvalitet og du betaler i dyre dommer for å sette inn nye. Mye mer enn nødvendig. Mange gullsmeder lager smykker eter ønske. Fått designet smykker mange ganger. Disse verdsetter jeg kjempehøyt. Hvis du har noe gull hun ikke bruker, feks de første øreringene hennes eller gifteringen til mormor e,l. Kan du få dette smeltet om, til noe helt unikt
magj Skrevet 25. januar 2008 #24 Skrevet 25. januar 2008 Hadde blitt glad for sånn ring der en kan sette inn flere steiner rundt hele. Så sette inn en ny stein for hver unge.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #25 Skrevet 14. februar 2008 veldig seint å svare på dette nå... men ville vare nevne at smykket englebarn på gullsmedbutikker til 199 kr er kjempe fine... man kjøper barna i det kjønnet som barna har..... så kan man samle til alle man får...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå