Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Det har ikke vi. Vi organiserer med madrasser og litt når de kommer. De har ikke egne bilder o.l. Bare noen leker i en kasse vi finner frem når de kommer. De bruker nå gjesterommet som er halvveis ferdig, det skal pusses opp, men det vil bli pusset opp som et gjesterom ikke som et barnerom. Stebarna er nå 6 og 10 år gamle, de deler alltid rom når de er her hos oss. Er her annenhver helg, noen måneder bare en helg i mnd, men de er aldri her i uka da det er lang å reise mellom hjemmene.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Nei, har ikke ordnet eget fast rom til stebarna (2stk). De er her så sjeldent at det skulle heller ikke være nødvendig. Og vi har ikke både eget gjesterom OG rom til dem, så mange soverom finnes faktisk ikke i dette huset så det må de bare finne seg i.
-Hengebuksvinet- Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 både for felles og særkullsbarna våre, og vil derfor etterhvert satse på at alle barna har eget rom. Nå deler stesønnen min og min særkullssønn rom, men vi er da opptatt av at særkullssønnen også skal få styre litt av rommet. Dvs at har han spesielle leker eller prosjekt på gang, har ikke min sønn lov til å forandre på eller ødelegge det han holder på med. Og det er også opp til han å pynte opp sin side av rommet. Synes det høres trist ut at dere prioriterer gjesterom fremfor barnerom, jeg ville heller laget til et barnerom med lure løsninger. Finnes mange smarte sengeløsninger, som gjør at et lite rom får større bruksområde.
Burugla Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Hos oss har stedatter faktisk det største soverommet, selvom hun "bare" er hos oss halve tiden. Det er mest praktisk, lillesøster er jo bare 2 år, så hun trenger ikke så stort rom. Vi bor i leilighet med 2 soverom i utgangspunktet, men har delt av det ene slik at det blir 3 soverom. Akkurat plass til dobbeltseng på vårt rom, sånn passe plass på minstens rom og god plass på storesøsters rom. En 13 - åring trenger litt plass:) Enig med flyndrefanten at det høres trist ut å prioritere gjesterom framfor barnerom. Vi ville nok ha laget et barnerom med plass til gjester i ny og ne.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Enig med flyndrefanten, jeg. Er det ikke viktigere med eget rom til stebarna enn et gjesterom? Regner med at dere ikke har overnattingsgjester oftere enn stebarna? Så da kan heller gjestene låne barnerommet til stebarna hvis de skal ligge over. De gangene jeg og mannen min(og alle ungene våre) overnatter hos andre, låner vi rommene til barna i huset vi - og så trenger de seg sammen andre steder. Tror du ikke stebarna lettere vil føle at dette er deres hjem også, hvis de fikk ha sitt eget rom? Det gjør jo ingenting at de to må dele rom, det gjør jo mange søsken. Skal de ligge på gjesterommet, da blir de jo - ja, nettopp: gjester.
*Ulrikke* Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Jupp! Her har alle tre stebarn egne rom. De er ikke så store, men nok til å ha sin egen lille "hule"!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 stedatteren min på 5 år har hatt eget rom til nå. hun er hos oss bare annenhver helg så når hun ikke er her bruker jeg det til tørkeplass.. til høsten skal vårt fellesbarn på 1 år og stedatteren min dele rom. av den enkle grunn at det ikke er flere rom her... :-) håper det går bra. den største skal få noen ekstra hyller over senga der hun kan sette de tingene lillesøster ikke skal få tak i... :-)
Småbarnsmor og mormor Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Nei det har vi ikke Av den enkle grunn atvi har 6 barn tilsammen og bor i en leilighet med 4 soverom Dvs det ene er egentlig ikke stort nok i areal til å gå som soverom, men det funker for oss. De 2 eldste mine har hver sitt rom, nest yngste har(foreløbig) eget rom men skal dele med minsten når den tid kommer. Stebarna er her 2-3 ganger i året, og da deler de med stesøsken.
litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 Ja men det brukes også som gjesterom. Selv om hun bare er her annen hver helg synes jeg det er viktig at hun har noe som er sitt og at hun føler seg hjemme. Også enig med noe innlegg over.....trist om man prioriterer gjesterom i stedet for barnerom som også kan brukes som gjesterom.
ana baroma Skrevet 27. juni 2006 #11 Skrevet 27. juni 2006 Jr har eget rom, men vi har ikke egne barn enda, så om det skulle komme noen, så får vi se hvordan det løser seg. Vi har tre soverom i huset vårt:-) og det ene er bittelite..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 her deler stebarn og fellesbarn felles rom. Det blir nok trangt med tiden, har lyst på flere fellesbarn også Da får vi pusse opp loft og kjeller og innrede flere rom. Heldigvis får nok de eldste / stebarna eget rom hos moren sin ganske snart, så de har en dør de kan stenge når de kommer i ungdomsalder. Moren bor i nærheten. Her hos oss er det jo småbarn, rot og støy i flere år fremover:)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #13 Skrevet 28. juni 2006 Nei, her har ikke stebarna eget rom (de er to). Vi har faktisk overnattingsgjester ganske ofte, så ja, rommet er mer i bruk av andre enn stebarna. Det kommer av at vi har slekt langt unna og at svigers er her en del i forbindelse med jobben. Stebarna kommer sjeldnere og sjeldnere nå som de begynner å bli store så vi kommer ikke til å prioritere eget rom til dem. Da må vi jo kjøpe inn ekstra møbler og ting de skal ha. Leker o.l. de får her krever mor at de får med seg hjem. Vi nektet dette før, men det ble bare rabalder. Så da har de jo ikke leker her på fast basis engang. Nei da ser jeg det ikke som noen nødvendighet at de skal ha eget rom heller. Men når de er her er det de som disponerer rommet. Besøk, venner/familie på overnatting har vi aldri når stebarna er her.
Gjest Skrevet 2. juli 2006 #14 Skrevet 2. juli 2006 Vi kjøper nytt hus nå. Og da får stebarna mine hvert sitt rom. Og så er det ett rom til overs. Det blir til "vårt" felles barn. Og så er det ett rom til oss, og så skal vi bygge anneks til garasjen, og der skal det være gjesterom :-) Ikke noe fancy. Men siden min mamma og pappa bor I Vestfold, og de vil være sammen med oss endel, så får de sitt eget lille krypinn.... :-) Men det var viktig for oss at stebarna fikk hvert sitt rom.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 2. juli 2006 #15 Skrevet 2. juli 2006 Jeg er stemor til en jente på 3 1/2 år og hun bor hos oss annenhver uke. Hun har eget soverom hos oss, men det synes vi er helt rimelig siden hun bor så pass ofte hos oss. Jeg har termin i september og da får hun en lillesøster. Vi har tenkt til å legge henne sammen med hun på 3 1/2 etter at jeg er ferdig med å amme om natta. Dette vil hun store veldig... hun har spurt flere ganger om dette..
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 2. juli 2006 #16 Skrevet 2. juli 2006 Først hadde vi tenkt å ha de to på hvert sitt rom da vi har rom til det. Har 3 soverom, men siden hun største vil så gjerne ha lillesøster på rommet så tenkte vi at vi skulle prøve
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2006 #17 Skrevet 2. juli 2006 Vi har priorotert rom til au pair. Derfor bor ste-og fellesbarn - i alt 3 (nr 4 på vei:) på felles, stort rom. Det går bra nå, men i starten ergret jeg meg over alt rotet. Med au pair er det blitt mye ryddigere og selv om vi har det trangt, har vi fått en helt ny hverdag!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #18 Skrevet 3. juli 2006 Her har vi to soverom,vi har det største,på det minste har vi data og seng til stesønn,synes det funker greit da han storsett sitter på datamaskinen når han er her...,han har noen leker i en sånn kasse under senga som han aldri leker med..Nå har vi fått ett felles barn,og skal bygge litt ut,da skal vi ha et rom med data,seng(gjesteseng/seng til stesønn,spm jeg også skal fylle med puter for vi skal ha ekstra tv der inne,vurderer sovesofa)samt skyvedørsgarderobe,minsterommet blir rom til minsten,ser ikke akkurat for meg ha dataen sammen med en ettåring...vil ikke si at han har eget rom da,men bor man "lite" må man tanke mer praktisk en på at det skal hete seg at "man har ett eget rom"...tror han ville foretrekke dele rom med "dataen" en lillebroren ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå