Gå til innhold

Har dere begynt med pottetrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å begynne så smått snart...? (20 mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte aldri med potta vi, gikk rett på doen. begynte da hun selv begynte å snakke om det. og da var hun vel 2,5 år tror jeg. begynte å ta henne på do om morgenene da, så gikk det slag i slag hos dagmamma med og uten bleie og der også på do og ikke potte. så tok vi henne på do igjen når vi kom hjem og på kvelden. lot henne gå uten bleie hele sommeren her hjemme i hagen og på hytta. gjorde hun seg ut merka hun det med en gang og vi skifta på og vaska (veldig mye ei stund, men det gikk seg til) snakket også litt om det da, at det var bedre å gjøre sånn i do. bleiene nå er jo så absorberende at ungen knapt merker at de har tissa seg ut ikke sant;o)

var helt tørr etter ca et par mnd, ble tørr i bleien om natten samtidig som dagen.

Skrevet

Nei, men vi har kjøpt potte så den står i stua. Men foreløpig leker han bare med den. Han er bare 14 mnd da..

Skrevet

Pottetrening er unødvendig. Barn klarer fint å styre dette selv. Det er ingen grunn til å streve med pottetrening bare for å slippe et par måneder med bleieskift.

Skrevet

Jeg har vurdert det nå med minsten på 21 mnd. Egentlig så synes jeg det er tull å pottetrene så små barn, men som jeg allerde har gjort før, så må jeg muligens svelge en kamel her også. Jeg trodde så små barn var altfor små til å gi beskjed selv, men min lille sønn har vist med at det ikke nødvendigvis stemmer. Siden lørdag har han en gang sagt fra at han ville tisse på do, og gjorde det også, og to ganger at han skulle bæsje, men jeg skjønte ikke hva han mente før det var for sent. trodde bare han ville si at han hadde bæsj, så jeg sjekket og sa at der var det tomt. Han så litt på meg, så gikk han vekk og bæsjet rett etterpå at han sagt "bæsse" noen ganger. Antagelig forsøkte han å fortelle meg at han måtte bæsje ikke at han hadde gjort det. Skal forsøke å være mer oppmerksom i tiden fremover. Ellers står jeg litt ved mitt, ikke pottetren et barn som ikke selv viser interesse, da kan det fort bli stress tror jeg. Snittet for å bli tørr fra bleie (på dagtid) er 2,5 - 3 år, så det er ikke noen hast.

Skrevet

Vi har begynt med dotrening (med sånn doring). Hun syns det var litt spennende i begynnelsen, og gjorde faktisk noe i do. Men nå kommer det ikke noe lenger. Hun har det veldig travelt, og syns det er mere stas å dra av papir, tørke seg og vaske henda. Hun er 22 mnd (brukt det ca en mnd nå og da).

Skrevet

jeg ventet lenger enn det, men de sat på doring av og til. Når jeg såg at de skulle spurte jeg om de ville sitte på do. Det likte de. Noen barn er jo tidligere ute enn andre, og jenter gjerne før enn gutter. Hyggelig å se navnet ditt her inne igjen. Bra med deg?

Skrevet

Jepp,her har vi trent i ca en uke no,tisser på potten hver morgen.

Hun er 15 mnd idag:)

Men bæsjingen har vi ikke fått til enda,men det kommer nok det også,med tid og stunder(",)

Skrevet

Vi har holdt på med pottetrening i ca en mnd nå (tulla er 16 mnd) og det går supert! Hver morgen spør jeg henne om hun vil tisse på potte, og det vil hun som oftest. Ikke alltid det kommer noe, men hun synes det er stas likevel:)

om hun ikke vil en dag så lar vi selvfølgelig være..

Skrevet

Alvorlig! 15 og 16 mnd?! Trodde ikke det var mulig jeg? Så små barn kan da umulig forstå sammenhengen? Har selv ei på 19 mnd og har ikke tenkt tanken å pottetrene henne enda. Det tror jeg ikke det hadde vært noe vits i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...