Gå til innhold

Når "skal" man slutte med sprinkelsenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 20 mnd, lurer litt på å bytte til barnesenga snart... ? (han er utrolig lett å legge)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på.. Må uansett ha en kant med senga så han ikke skal ramle ut. Men tenker vi beholder sprinkelsenga noen mnd til..

Skrevet

Gina Ford anbefaler faktisk sprinkelsenga til langt over 2, oppimot 3...

Skrevet

Venninna mi gikk over til vanlig seng med sengehest da jenta var 18 mnd. Det gikk helt smertefritt, bare viktig at den settes opp tidlig på dagen den dagen de skal begynne med den slik at de blir kjent med den nye senga og får klatre litt og se hvordan den er...

Skrevet

Hvem er Gina Ford og hvorfor anbefaler hun det?

Skrevet

Gina Ford (contentedbaby.com) er barnepleier og forfatter, og jeg synes hun er genial i metodene sine. (Hun har en "pain by numbers" økedag i den første boken sin...) Hun har i sin gjerning "fått orden på" over 300 barn, hands on. Anbefaler hennes bok "from contented baby to confident child", tror du får den hos Norli.

Grunnen hennes er at de fleste barn er for urolige og i sterk utvikling rundt 1,5-2år, SPESIELT hvis det er nye barn i anmarsj. Disse juniorsengene fra IKEA, de som er 140*70 og som kan bygges om fra sprinkelseng til juniorseng er jo smarte alternativer hvis barn nr 2 trenger den lille sengen, da.

Skrevet

Jeg kommer til å ha minsten i reisesengen (han bruker det i stede for sprinkel siden han haet sprinkelsengen, har skikkelig madrass i da) til han blir nærmere 3 år eller til han begynner å klatre utav den. Eldstemann måtte får stor seng da han var 2,3 år, men det var fordi han er så stor for alderen, det var ikke lenger plass i den lille sengen!

Skrevet

kommer til å beholde sprinkelsengen til ´hun er ca 2-3 år gammel.Hun er utrolig lett å legge på kvelden, men hun er mer våken på natten en hva vi hörer og har hun da muligheten til å stå opp så gjör hun det.Men nå sitter hun bare i sengen å leker med bamsen sin og sovner av seg selv etterhvert når det blir kjedelig nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...