Gå til innhold

Amme hos frisøren??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått frisørtime der jeg endelig skal få fiksa på sveisen. Men har ikke barnevakt, og det jeg skal gjøre tar ca 2 timer. Hva gjør jeg da, når babyen min skal ha mat hver 2.-3. time. Han er 9 uker.

Kan vel ikke amme der heller mens frisøren holder på..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Respekter andre sin arbeidsplass. Hva skal du dra en liten baby til frisøren for uansett da? Lys, lyd, kjemikalier.

Pump og gi på flaske, skaff barnevakt eller utsett frisøren.

Skrevet

Selvfølgelig kan du amme hos frisøren! Og hvis det er en superfancy plass så kan du jo ringe og forhøre deg? De finner sikkert ut noe lurt for deg. De har vel ikke hendene i håret ditt konstant i to timer vel? De tar vel pauser innimellom?

Skrevet

Jeg har ammet hos frisøren!

Pappaen og babyen gikk tur rundtomkring, og kom til frisøren når det var tid for pupp. Tok bare en pause i klippingen/fargingen. Gikk helt fint det! Frisøren sa det var helt greit, og det virket som om hun hadde opplevd det før. Hun var også gravid småbarnsmor, så hun hadde nok forståelse for det.

Det er jo bare til å spørre om det er greit før frisøren begynner å klippe?

Skrevet

Ja, det med å respektere andres arbeidsplass, tid osv kjøper jeg. Men at babyen kan ta skade av lyd, lys og kjemikalier tror jeg neppe!! Er jo ikke babyen som skal farge håret. Og de har ikke vondt av annet lys og lyder.

Skrevet

ja , for all del. babyen skal da ha mat hvis den vil det. Har ammet under frisørkappa mange ganger jeg! Du slipper til og med å blotte deg

God tur til frisøren

Skrevet

Joda, amm i vei :) Ingen som kan bli sure for at vil gi en baby mat vel? Ammet selv hos frisør i forrige uke (var der i tre timer med min søster) - vi byttet på å ha hun på fanget (6mnd) , hun sov litt og så puppet jeg i en stol litt bortenfor. :)

Skrevet

går det ann at du får henne til å sove akkurat når du skal inn? så sover hun forhåpentligvis til du er ferdig?

som flere andre sier her, forhør deg hos frisøren, om det er plass til at vogna kan stå i salongen, om det er greit at du pupper hvis hun våkner ol. Du har ikke ei venninne du kan ha som backup hvis alt skjærer seg?

Skrevet

Selvfølgelig kan du amme hos frisøren!!! Kan man ikke amme i offentligheten er gror man jo fast inne. Om du er usikker kan du jo informere frisøren om at du må ha med deg babyen, når du bestiller time?

Prøv å mate litt rett før du setter deg i stolen, men om du må mate underveis, så gjør det!!!

Skrevet

hiv babyen til mens fargen virker om det er mulig.. frisørene har ofte et tett program så det er ikke alltid like kos for frisøren å få hele dagen forskjøvet for at de må stå å vente på at babyen er ferdig å spise

Skrevet

frisøren trenger ikke vente på at en ammer - under kappa er babyen trygg for det meste og der sjenerer den heller ikke andre om den spiser der.

Skrevet

jeg har også ammet hos frisøren.. pappan hadde lillegutt og kom ned med han når det nærmet seg mat..

respektere andres arbeidsplass???? hva med kafe og andre offentlige plasser, nei..amming er jo det mest naturlige som finns...så hvorfor gjemme seg?du putter jo ikke puppen i tryne på andre en babyen din:)

Skrevet

men jeg hadde også lillegutt under kappen, trenger ikke strø mine avklipte hår på han:)

Skrevet

jeg er selv frisør å har både ammet å hatt folk(kunder) som har ammet i stolen.

Ikkeno problem..

de fleste har gjort det mens de satt med farge. Men og mens jeg smurte i farge. Ungen lå trygt å godt under kappa så det har gått bare fint i alle tillfeller;)

Skrevet

Hei!

Jeg jobber som frisør, og hos oss kommer det også av og til kunder som har med seg diebarn. Og det går helt fint det! De kan jo sette plasthette over håret ditt når du farger det så det ikke flagrer over alt mens du venter, og evnt skal amme mens du har farge i håret. Kappen er det jo bare å ta av, og de fleste har ett ventearealet med greie stoler,så du kan sitte behagelig. Spørr du så får du sikkert sitte på bakrommet å amme også.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...