Gjest Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Jeg er i uke 27 og har kjøpt en body....og det er det. men så er jeg andregangs, så jeg har en del fra før. Kom på at jeg kanskje må sjekke hva jeg har av klær etterhver og supplere. Får barn på høsten og ikke våren som sist, så det blir vel litt forskjellig.
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 jeg er 18 uker og har kjøpt litt klær, og et par håndklær. Vi har kjøpt en badebalje (fordi vi trengte den til å vaske opp i da vi pusset opp kjøkkenet), Og så har jeg kjøpt et par laken. Mamma har kjøpt litt klær og kluter, strikket et sett, heklet vognteppe og kjøpt dyne og pute til å ha i vogna. Babykurven etter meg skal vi hente på søndag. Etter ferien skal vi kjøpe vogn. Og så regner jeg med at de større tingene blir kjøpt når barnerommet er ferdig, vi tenkte å begynne på det i slutten av august/september.
Johanne B Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Jeg er i uke 24.. med første... Har pusset opp og møblert barnerom..(seng, 2 hyller, garderobeskap) Kjøpt bilsete, reiseseng m/overmadrass, babycall, bleiebøtte og 1 body.. også fått litt klær og ammepute, babybjørn og vippestol... blir en tur til ikea i dag for å handle litt gardiner og sengetøy og andre ting som finner på å komme oppi handlevognen..
sajam Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Er i uke 25, er tredjegangs og har kjøpt vogn, noen gulpekluter, ammepute, bleiebøtte, en pysjsak, en spilledåse m/lys, to bodyer. Også har vi fått et hekleteppe, heklet hentesett, en lue m/ body og bukse. Det har visst blitt en del allerede, mer blir det nok av småting når vi skal på ferie tenker jeg ) Har bilsete, vugge og seng fra før )
Rut Bram Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Er i uke 26 og har kun kjøpt en strikkegenser, en bukse og en smekke... Er også annengangs og har mye fra før, men trenger kanskje litt mer vinterklær jeg også Skal begynne shoppingen etter ferien!
Lofoten Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Jeg er i min 21.uke og er førstegangs. Har ikke kjøpt noen ting, men sitter og strikker på et vognteppe. Mamma har kjøpt et fleecesett og noen kluter, men det ligger pent nedpakket. Vet også at hun har fått strikket et sett og søstra mi har strikket hentesett. Får ikke til å kjøpe noe ting enda, men går og drømmer og kikker en del. Regner med å starte handling for fullt i september en gang. Gleeeder meg!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Jeg er uke 24 og har ikke kjøpt noe enda. Jeg er også andre gangs så jeg har spart alt fra min datter og får datter igjen. og har termin 3 dager før min datters bursdag. Eneste jeg trenger er ny vogn (Kombin er utslitt etter 3 år) Ja og kansje tåteflasker og hygiene artikler og en store søster gave.
Lystpåentiljeg Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 15. uke, og har kjøpt noen bodyer, pysjer og en sparkebukse. Kjøpt noen gode kluter, fått et babyhåndkle.
lillemor1979 Skrevet 27. juni 2006 #9 Skrevet 27. juni 2006 Er i uke 22, har ikke kjøpt noen ting.. Har det meste fra før da jeg er 2gangs.. men det blir vel handlet inn etterhvert..vet bare at jeg ska kjøpe en ny seng..
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #10 Skrevet 27. juni 2006 Jeg er i uke 26 (26+5), og det er førstemann. Begynner visst å få en del utstyr nå! Seng og madrass, og så har vi hentet familievugga, stellebord, bleiebøtte, vogn, dyne og pute, et par babytepper, kluter, bodyer, sparkebukser, noen sett med bukse og jakke, tre par sokker, et par luer, en strømpebukse, et par sengesett, sengekant, laken, et par babyhåndklær (sånn med hette på) - og så har h*n allerede fått sitt første par sko av en ivrig førstegangs mormor:-) Tror vi har litt av alt i utstyr (det holder jo ikke med EN strømpebukse til høstbarn). Det er godt å ha fått de store tingene i hus - syns det er kjekt å gjøre unna de største innkjøpene nå, så er det kanskje litt penger igjen til når babyen kommer også. For ikke å snakke om at jeg ikke vet hvordan formen kommer til å bli når det nærmer seg, i og med at jeg har bekkenløsning. Og jeg VIL være med å plukke ut både klær og utstyr:-) Det er jo så gøy å kjøpe til den lille!
Lois Lane Skrevet 27. juni 2006 #11 Skrevet 27. juni 2006 Jeg er i uke 21 og har kjøpt en kjole, en sparkebukse og to bodyer. Skal begynne å se litt på vogner og annet utsyr, men regner ikke med å kjøpe inn noe mer før etter sommeren.
Vanja84 Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Er i uke 24 andregangs. ikke kjøpt noe enda.. satt av en vog og bilstol da jeg solgte vogna etter mi første... får jente denne gangen... høstbarn denne gangen.. var vårbarn sist... men har det meste som jeg trenger ellers...
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 Jeg er 17+6 og har kjøpt litt klær. Men det er fortsatt en del jeg mangler der i forhold til det vi bør ha i hus den første tiden. Gikk litt amokk på H&M da jeg fikk høre hjertelyden for første gang:) Har holdt igjen handlingen litt frem til ordinær ultralyd. Skal dit i morgen, så etter det er det ingen hindring lenger:) Men vet jo ikke hvor mange det blir før i morgen:)
trebarnsmamma??? Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Er i uke 20 og har ikke kjøpt noen ting. Har endel som vi ikke fikk brukt forrige gang. Har begynt å strikke, men er vel veldig tilbakeholden. Vogn, seng, vogge, klær ligger klart på lager hos svigers. Så når babyen kommer ut, skal der være nok uten at vi trenger å handle..... Men kommer nok til å handle før den tid, bare ikke nå...
mom-to-be Skrevet 27. juni 2006 #15 Skrevet 27. juni 2006 jeg er i uke 19 og har kjøpt vaskekluter, dyne, pute og madrasstrekk. Dette kjøpte jeg egentlig mest fordi jeg var på et sted der jeg fikk tak i det mye billigere. Ellers har mamma kjøpt en liten body og en liten dress fordi hun ville være den første som kjøpte noe! Vogn er bestillt, men skal ikke hentes før september ca.... Hadde sikkert hatt seng også hvis det ikke hadde vært for at de var utsolgt på ikea da jeg var å skulle kjøpe, så jeg må vel arrangere en ny tur dit. Barnerommet har vi ikke begynt på enda, og kommer sikkert ikke til å gjøre det før til høsten heller. Har jo ingen hast siden babyen kommer i slutten av november.
Gjest Skrevet 27. juni 2006 #16 Skrevet 27. juni 2006 er i uke 28 i dag!!!!(juhuuu) må innrømme at jg har kjøpt alt.... hadde en del fra før,men det ble noen nye klær,siden jeg nesten bare har jenteklær fra før...litt nytt utstyr har det også blitt.må ha litt mer siden jeg også skal bli bestemor,og kommer til å ha barnebarn og min egen samtidig en del.blir som å få tvillinger på nytt det...er litt småpjusk igjen,men det er så lite at det kjøper jeg senere. har fått vinterbarn før,så jeg har det meste til en høstbaby.
Grigri m/3 gutter Skrevet 27. juni 2006 #17 Skrevet 27. juni 2006 Er i 20. uke og har kjøpt et par bodyer, smokker, en skje, har en bukse og et par sokker, fikk en badehåndduk....litt sånn småtteri foreløbig altså. Kommer nok til å ta litt mer av etter ultralyd når jeg får vite kjønn(krysser fingrene for at jeg FÅR det), og så får vi masse fra andre, bl.a en del store ting som bilsete, vippestol etc. Voksipose er "bestilt" som gave.
PrincessElisabeth Skrevet 27. juni 2006 #18 Skrevet 27. juni 2006 er 24 ifølge bim og 23 i følge jm...har alt klart, ikke mye klær men litt..ikke bleier og slikt men har litt tøy og barnerommet er ferdig...bare venter nå
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 27. juni 2006 #19 Skrevet 27. juni 2006 25+5 Kjøpte vogn i uke 19, har kjøp stellebord,arvet vugge,seng og masse klær.. kjøpt bittelitt klær og har strikket litt, men ikke mye;(
mammaentiltrulte Skrevet 27. juni 2006 #20 Skrevet 27. juni 2006 morsom tråd det her. bra det ikke bare er jeg som har handlet litt. får høre av alle at jeg er så tidig ute med hqandling, men vil gjøre det før jeg blir sliten og ikke kan nyte det mer. er førstemann og så morro å handle til nurket. er i uke 26, 27 i morgen handlet vogn forrige uke, og ble satt sammen i helgen, ellers har vi handlet et sengesett, to håndkøær , noen kluter, helseteppe, 5 bodyer, to sett med klær en strømpebukse og en kjole, og så har pappaen kjøpt hvite nike joggesko str 17 hehe, han er så nydelig.
Hanne og jentungen Skrevet 27. juni 2006 #21 Skrevet 27. juni 2006 Jeg er i uke 17. Har kjøpt tre bodyer, men etter UL kommer jeg nok til å handle mer, spesielt viss vi får vite kjønn:) Ei jeg kjenner sendte mannen ut for å kjøpe alt mens hun selv lå på føden, det orker ikke jeg altså. Jeg vil jo være med å bestemme selv:)
minas'81&lillegull;) Skrevet 27. juni 2006 #22 Skrevet 27. juni 2006 Ser jeg ligger langt etter de fleste med handlingen...... Har så langt gått til innkjøp av en body (med innskriften I love dad på som min mann fikk av meg da vi fant ut at vi skulle bli foreldre..) og barnevogn fordi vi fikk den rimelig og pent brukt. Er forresten 21+5 så føler jeg har god tid enda. Ser for meg at august blir den store shopping-mnd, da jeg skal ha ferie da:) Noe senere tror jeg ikke jeg hadde orket heller, føler meg stor alt nå.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 27. juni 2006 #23 Skrevet 27. juni 2006 Er i uke 25, og har kjøpt: Ingenting (men så har bebisen i magen en storebror på 15mnd, sånn at alt av utstyr vi trenger er en søskenvogn, noen klær, og ny madrass til vugga)
selfangerkjerringa Skrevet 27. juni 2006 #24 Skrevet 27. juni 2006 Er i uke 14, andregangs, har ikke kjøpt en ting enda. Jeg venter bare til UL i uke 16-17, hihi Mamma har ikke klart å dy seg da, hun har kjøpt et lite sett med body og lue og bukse til knøttet med ole brumm på. Kommer nok til å handle litt klær utover høsten - har god tilgang til butikker med salg! hehe når det gjelder utstyr så tror jeg det eneste vi mangler er vogn faktisk. Bytta ut bagvogna til lillejenta med ei sportsvogn, så vi mangler babyvogn. Alt annet har vi/får vi låne. oooh det glemte jeg - i nyhuset har vi faktisk plass til stellebord!!! Så denne gangen skal jeg kjøpe inn noen søte små korger til å ha under stellebordet Og kanskje litt innhold - noen nye kluter og litt sånt.
<3 Adrian <3 Skrevet 27. juni 2006 #25 Skrevet 27. juni 2006 Er i uke 24, og har ikke kjøpt noen ting ennå.. Tenkte vi skulle kose oss med det i sommer, når vi har mye fri begge to. Dette er liksom sånne ting som jeg gjerne vil ha med sambo til, og det er ikke alltid så lett å finne tid til det når vi begge to jobber 100 % ++ Gleder meg til å begynne =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå