Gå til innhold

Helt på gråten nesten............


AngelBM *6.juli*

Anbefalte innlegg

Hele familien var invitert i selskap og jeg sendte mann og barn, men valgte selv å bli hjemme. Dette fordi mangel på søvn og andre ubehagligheter som jeg sliter med er med på å ta fra meg all energi nå på slutten - 9 dager igjen til termin idag!! Har ikke nok overskudd til å være med på slike ting som varer i 4-5 timer....og ikke klarer jeg å sitte eller stå for lenge pga bekkenløsninga som nå på slutten er blitt værre. Må legge meg ned med jevne mellomrom for å avlaste kroppen.

 

De fleste forstår dette og synes det er helt i orden, men desverre er det enkelte som ikke forstår og dermed kommer med teite kommentarer....

Når jeg nå på slutten har det nokså tungt allerede, så kommer tårene veldig lett og da er det ikke lett å ikke bry seg med kommentarer som går ut på at man er ego fordi man ikke stiller opp på diverse. Ja, jeg vet jeg er litt nærtagende for tiden, men det hadde vært så mye bedre om enkelte ikke hadde sagt at "Herregud ho er jo bare gravid, litt må jo ho også kunne få til"

 

 

Uff....dette ble sutrete, men det var godt å få det ut!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at folk kan få seg til og si sånt til høygravide rett før fødselen nærmer seg! Blir litt irritert, for så klart er ikke graviditet en sykdom, men de tenker ikke på at vi kanskje har bekkenløsning eller vond rygg! De kunne bare prøvd det selv + en mage som veier mange kg. Du skal ikke bry deg om hva de sier! Du er hjemme med det rette! Vi trenger all den hvile vi kan få nå på slutten! Er jo en grunn til at permisjon starter 3 uker før termin også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ville bare si at jeg forstår deg veldig godt. Jeg har hatt det tungt i dette svangerskapet også. Bekken og kynnere, sover nesten ikke lengre. I forrige sv. hadde jeg det slik også og sleit med dårlig samvittighet hele tiden, var helt utslitt da babyen kom.

 

Denne gang har jeg dritt i kommentarer og styrt alt i mitt tempo. Jeg fortjener det, det blir slitsom nok når babyen kommer. Heldigvis forstår mannen meg godt og støtter meg. Så vær litt ego med deg selv nå den siste tiden.

 

Lykke til med fødselen. Klem fra Julimamma termin 3 juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så dumme. Selv har jeg ikke så mye plager, men 2-3 uker føre termin er man tung og jeg liker ikke å sitte lenger enn en times tid. Det beste er å bevege seg og ligge, men det er og litt vondt til tider. Begynner å bli tungt. Folk burde ikke gi "liksom morsommme" kommentarer som de bare vet vi gravide ikke tåler å høre, isåfall burde vi ta igjen.

Så neste gang må du bare komme med en fryktelig kommentar tilbake, det fortjener de :)

 

hilsen meg 16 dg føre termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg veldig på denne - dette var veldig treffende! Mitt "problem" er at jeg har vært i veldig god form gjennom hele svangerskapet. Dermed tror visse i familien at jeg er en fuckings servicebedrift og et fuckings sentralbord som er tilgjengelig for å stille opp og være behjelpelige med ting som gjør ting lettvint for dem, men tungvint for meg til dustete tider på døgnet (... for jeg har jo så god tid nå om dagen - jeg er jo "bare hjemme" i permisjon og er i god form ...) Jeg er forbanna og såret - i dag har jeg vært så pissed at jeg har grått og hatt lyst til å slenge ting i veggen. Jeg er førstegangs gravid og har nok å bruke min mentale kapasitet på om jeg ikke skal få dårlig samvittighet over å se nei til dustete tjenester som gjør ting lettvint for andre men køddent for meg ... Haff, blir så hissig og da får jeg dårlig samvittighet for den lille i magen i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter!!!

 

Jeg skal bruke de siste dagene av dette svangerskapet på å bare gjøre det som føles behagelig for meg og baby. Mannen min og barna mine støtter meg, det samme gjør resten av familien og da kan jo andre utenforstående bare få mene hva pokker de vil!!!

 

Det er bare godt å få ut ting som sårer.....i alle fall når man står i denne situasjonen og er mer nærtagende enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her.... æsj blir så forbanna på folk som kan komme med sånne kommentarer. Det viktigste er at du føler deg vel med det du gjør, ingen andre kan vurdere for deg hva du skal klare eller ikke klare.

 

Godt vi har hverandre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ,at det går an å være så tett!! Å da mener jeg selvfølgelig de som får seg til å si sånne ting til høygravide,slitne damer!! Er så unødvendig liksom! Greit nok er det ikke en sykdom,men det tar jo på kroppen å være rugekasse i ni mnd! Har vært veldig plaget selv hele svangerskapet,så kjenner at jeg ikke tåler mange kommentarer før tårene truer nå. Har f.eks slitt med å få sove de siste fire mnd,og da trenger men ikke å få hør :"det blir nok hvertfall ikke noe søvn når den lille kommer" eller "du kommer sikkert til å gå to uker på overtid,så du trenger ikke se sånn fram til å bli ferdig"

Herregud,enkelte tenker ikke på andre enn seg selv og sitt!

Nei jenter,drit i dem og gjør som dere vil sier nå jeg!!

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...