Gå til innhold

Nr 3 - evt. når?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to nydelige jenter, ei på 8,5 år og ei på 11,5 måneder. Har kjempelyst på et barn til, men pappa'n er ikke helt på glid enda!;o) Har tenkt at hvis det skal bli en til bør det bli neste sommer/høst slik at det ikke blir så langt hopp mellom de to yngste (tre enebarn liksom). Vi foreldre har jo også rukket å bli 35 og 37 så tiden går jo sånn sett også. På den andre siden, så kan jeg ikke regne med å få så mye kosetid hverken med graviditeten eller spedbarnstiden som med de to første når man har en to-åring rundt omkring seg. Med førstemann hadde vi jo ingen andre å tenke på, og med andremann så er jo hun største så stor at hun ordner seg for det meste selv. I tillegg skal jeg tilbake i jobb i lederfunksjon som jeg fikk i permisjonstiden, så det blir vel ikke særlig populært hvis jeg skal ut i ny permisjon igjen så snart....

Huff, mye tanker til og fra! Noen som har erfaring og/eller råd å gi?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere blir enige om at dere har lyst paa et barn til - saa slaa til naar det passer dere. Som du sier saa blir dere ikke noe yngere og det loenner seg ikke aa vente for lenge. Ville personlig ikke tatt hensyn til hva de paa jobben mener, men jeg skjoenner at du foleler deg ansvarlig ovenfor forpliktelsene der.

En sa til meg en gang at naar man bli gammel vil man ikke angre paa jobbmuligheten som man gikk glipp av, men barnet man ikke fikk... kanskje noe i det?

Skrevet

Jeg tenker mye på om vi skal ha flere barn selv. For meg handler det iallfall ikke om arbeidsgiveren. Så lenge du har tjent opp rett til fødselspenger tror jeg du skal glemme arbeidsgiver. Det er nå det passer å få barn og jobb kan vente. Det finnes vel flere drømmejobber?

Dessuten:; tenk på hva som betyr noe for deg og hva som fyller deg med ro og glede - er det jobb eller familie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...