Gå til innhold

Ammeslutt og vektreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, til tross for sunn kost og masse aktivitet, bare gått ned en kilo på de siste 6 mnd. Lurer på om noen har hørt om at kroppen kan tviholde på fettet så lenge man ammer? Begynner å bli ganske frustrert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei : )

Hos noen kan kroppen gjøre det, men det gjaldt ikke meg dessverre. Jeg gikk ikke ned noen ting etter gullet var 3 mnd, da hadde jeg igjen 10 kg til der jeg var før jeg ble gravid. Jeg gikk også opp 3 kg etter amme slutt, jeg hadde håpet at jeg gikk ned, men den gang ei. Nå trener jeg mere og er mer bevist på hva jeg putter i munnen, så nå har jeg igjen 8 kg, så det går sakte men sikkert nedover : )

Lykke til

Skrevet

Her er det omvendt. Jo mindre jeg ammer desto mer går jeg opp!!!! Jeg gikk ned 12 kg de første 7 mnd så stabiliserte vekten seg i 2-3 mnd men nå de siste 2-3 mnd har jeg ammet mindre og rast opp i vekt.

Skrevet

Oj, da får jeg eventuelt belage meg på enda mer trening og salat.. Har fortsatt 15 kg mer enn før graviditeten, og har alltid vært ganske tynn. Nå er jeg slapp i fisken, virker ikke som trimmen hverken "spiser" fett eller bygger muskler. Takk for svar!

Skrevet

Kom meg ikke inn i de gamle buksene før etter at gullungen spiste MYE fast føde, og det ble mindre amming. Dvs. rundt 10 mnd etter fødsel.

Skrevet

Jeg har lurt på det samme, har hørt at det kan skje, men det man hører mest om er jo at man går ned i vekt når man ammer... Jeg sluttet å amme for en måneds tid siden, og har faktisk gått ned litt, men jeg har også trent litt mer så det er jo vanskelig å si... Vekten har stått stille i nesten ett år, og jeg har åtte kg igjen til før-gravid vekt, så jeg håper på det:) Har også vært ganske frustrert ja.

Skrevet

Da jeg sluttet å fullamme da jenta mi var 7 mnd, gikk jeg ned unormalt mye på et par måneder. Ikke la jeg om kosthold eller trening, så det må ha vært ammeslutt. Jeg gikk ned til 6 kg. mindre enn før jeg ble gravid, så jeg har måttet være bevisst på å få i meg nok mat for å komme opp på normalvekt igjen. Jeg var hele tiden mens jeg fullammet litt "oppblåst", to kg. mer enn min normalvekt. Gikk altså ned nesten 8 kg. på et par måneder når jeg sluttet. Jeg tror kroppen min holdt på fettet siden jeg er ganske tynn i utgangspunktet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...