Gå til innhold

Hva kostet drømme huset deres????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet oss en tomt til 500.000kroner,dyr men kjempe fin sjøutsikt osv=)

Hvor mye brukte dere på å bygge drømme huset deres?Og hva ble boa deres?Hvilket firma brukte dere?

Vi er så usikre på hvem vi skal bruke!

Bor i Bergen...

Takker for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte stor, fin, ferdigplanert tomt til 450.000. Har fått opp grunnmur og dei har så vidt begynt på tømringa. Reknar med at vi kjem på ein sluttsum rett under 2.3 mill.

Huset blir forholdsvis stort; ca 140 kvadrat til oss, ca 60 kvadrat til utleige og ca 40 kvadrat til studio/kontor/mørkerom til meg (eg er fotograf).

Mannen min jobbar på ein telasthandel, så vi har ikkje noko byggefirma, har brukt jobbens hans sine kontaktar til å skaffe oss elektrikar, tømrar, murar osv, og er sjølv hovudansvarlege. Vi kjøper det aller meste av material gjennom jobben hans, og reknar med å spare 4-500.000 på det.

Eg laga for øvrig skissene til huset, og sjefen til mannen min laga "ordentlige" arkitektteikningar til oss (bryllaupspresang...), så der har vi spart ein del og.

Vi bygger på Sotra forresten.

Skrevet

Det at vi er ansvarlege sjølv gjer at huset blir noko billegare enn gjennom eit firma, men det tar uendeleg lang tid. Det nærmar seg no to år sidan vi kjøpte tomten, vi hadde teikningane klare til jul for halvanna år sidan. Men først brukte kommunen over eit halvt år på å handtere byggesøknaden (det "skal" ta maks 3 veker...), og så har det vore ein del venting på rørleggar, så på murar osv osv. Men vi satsar på å vere i hus til jul...

Skrevet

Hah! Det vet jeg ikke før om noen år når vi er "ferdige" :) Kjøpte gammalt hus...

Har utgangspunktet betalt ca. 1.2 mill for ca. 200kvm boa, men det er gresselig mye å gjøre med bygningene på eiendommen, de er gamle og har "enkel standard" som det gjerne heter. Ender vel opp på rundt to mill totalt.

Skrevet

har ikke anelse om hva drømmehuset mitt vil koste..akkurat nå leier vi et to-etasjes for 3000 i måneden. Å det er helt greit.

Skrevet

Hei=)

Vi bor på sotra nå(ågotnes)...Tomten vi vil kjøpe er i leirvik(drotningsvik),skal å se på den i dag=)

Ja,man sparer faktisk en del på kontaktene dere har gjennom jobben til mannen din,heldige dere=)

Min morfar kommer til å fliselegge badene og hjelpe en del til inni huset,han er kjempe flink til dette...Vi kjenner noen som kan planere ut tomten,lage murer og sånt,men kjenner ingen eletrikere=(

Vi fant 2 nydelige hus hos Blockwathne,så det kommer til å stå mellom de 2....

Eg tror du kjenner en som heter Evelyn som bor på misje...????Gjør du?Vi er ett venne par av hun og morten=)

Skrevet

Vi har akkurat startet den prosessen vi å. kjøpte oss tomt til 400 000. har skrevet kontrakt med Mesterhus , å regner ut at huset blir ferdig til rundt 2,5 mill. dette med litt egen innsats. får da ett boa på 150 kvm

Skrevet

Hey :o)

Eg gjekk i klasse med Evelyn på ungdomsskulen ja. Og nå er i vi same barselgruppe på helsestasjonen. Og forresten så gjekk eg i barnehage med Morten frå eg var 3 år gamal :o)

Når det gjeld fliselegging av bad, fekk vi faktisk ikkje lov til å gjere det sjølv. Vi måtte levere inn papir til kommunen på at vi hadde ein "våtromsspesialist" som skulle gjere det. Dvs (eg spurde mannen min no) akkurat flisene kan vi legge sjølv, men fagfolk må gjere alt som skal vere under flisene. Så då er det vel greit.

Vi kjem nok til å ha dugnad på golvlegging, tapetsering og maling utover husten ja. Det er kjempegreit å ha familie og vener som stiller opp.

Og huset kjem rett ovanfor glattkøyringsbana. Siste ledige tomten i byggefeltet der. Då får vi både utsikt og underhaldning ;o)

Skrevet

Rønna vi kjøpte kostet 900.000 kr med stor tomt (5 mål som vi skal selve videre etterhvert...)

Husets verdi i seg selv var på 25.000 kr! :D

Nå har vi pusset og pusset opp og ryddet , pusset....

i over 3 år...Mye selv og noe har snekkere /rørleggere elektrikere etc. gjort.

Nå er vi snart ferig, og JA det er blitt drømmehuset vårt !!

Gleder meg til ny takst, tipper den blir på 1,8- 1,9.

Huset er på 120 kvm.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tror sluttsummen er veldig avhengig av hvor i landet man bor.

Vi er i gang med hisbygging i Tromsø. Tomta kostet 1 mill... Den er nesten ett mål. Vi regner med at sluttsummen blir ca 5 mill... Vi bygger et stort hus og har ikke valgt et billig alternativ.

• 2 uker senere...
Skrevet

KJØPTE EIT LITE SMÅ BRUK FOR 10 ÅR SIDA OG SITTER NÅ MED LÅN PÅ 600,000 . holder på å bygge nytt hus nå og har snekkere som reiser huset og gjør detferdig utvendig og så ska me gjera alt inne selv. regner med å komme under 1,5 mil til huset . så da sitter vi igjenn med 600 mål og nytt hus på 170 kvadrat meter boaog 2.1 mil i gjeld .

da har vi valgt eikekjøkken fra obs og baderomsinnredning på bohus eg trur det er ganske mye å spara på åkikka litt rundt

• 3 uker senere...
Skrevet

vi bygd for 4 år sia,en bolig på 1 plan gjennom anebyhus..va veldig fornøyd,men no syns vi at d bli for lite..så vi driv å bygge på(2 etg)gubben gjør alt sjøl(snekkar)så alt i alt me tomt,garasje og hus,så kjæm vi opp i ca 2 mill,å d e billi her!vi bygd i rette tia,idag måtta vi vel over 2,5 tenke æ..et nabohus ble solgt for nån mnd sia,uten garasje å ikke noe hage(bare sand og stein)å fikk igjen 3 mill!!helt sjukt!!

Skrevet

Vi kjøpte tomt til 120 000, bygde et hus med boareal på ca 160-170 kvadratmeter. Har vannbåren varme som fordyrte det litt, men angrer ikke et sekund på det. Deilig for ungene som stort sett leker på gulvet. Huset vårt kom på ca 2.3 mill og da hadde vi litt billigere rørleggere.

Skrevet

det er heilt klart skilnad på kvar ein bur, men også på kor sentralt ein bur i dei ulike byane. Vi kjøpte nett i Bergen sentrum 140 m2 fordelt på 4 plan, ( dvs eg kan snart spare inn utgiftene til treningssenter) og betalte 4,4 mil, men alt i alt med meglerhonorar og dokumentavgift til staten er vi oppe i 4,7. Og huset er gamalt, ca 1820.... Men kjempekoselig!

Skrevet

Vi holder på med bygging; tomten på 2mål kostet oss 150.000,-. Fylles opp og planeres for ca 250.000,-. Har fått spesialtegnet hus hos Vestlandshus (mix av 2 hus + egne ideer på kjelleretg.), totalt har vi beregnet at det hele vil ende på ca. 3mill. Boa blir 250kvm.

Vestlandshus er utrolig seriøse, og omtegning av hus koster ikke noe ektra. Vi var innom Mesterhus først, men det varte og rakk før de kom med noe som helst. Husene er jo ofte like, så det hele kommer vel an på kjemien med de som skal bygge for en.

Vestarhus skal også være veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...