Gå til innhold

Noen som har erfaring med åpningstid?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er moden nedentil og har hatt 2cm åpning i en uke i morgen. Noen som har noe erfaring med hvor lang tid det tar før fødselen starter etter det? Jordmora på sykehuset sa alt fra to dager til to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei har lurt på hvordan det går med deg. Har hatt 2cm åpning nå i 9 dager og er ikke mindre utålmodig. Vet du hvordan de kjenner åpning? Det må jo kunne være mulig å kjenne det selv...Da jordmor sjekket meg, sa hun at hun kjente hodet til babyen, og føler det selv også når jeg føler meg fram; ihvertfall noe rundt og hardt der oppe. Har de siste dagene blitt litt våt i trusen, og det er ikke utflod og tviler sterkt på at det er urin...da hadde jeg jo merket det mener jeg. I tillegg har jeg mye mage -og ryggsmerter, men det varer ca 10-15min hver gang og kommer max to-tre ganger daglig...

 

Har du opplevd noe lignende? Eller noen andre tegn på at fødselen nærmer seg? Så jordmoren din sa praktisk talt at hun trodde ikke du ville gå helt til termin da....? Min har sagt at det er sannsynlig at jeg føder før, men kan liksågodt gå over tiden oxo...

 

Få høre hvordan du har det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jordmora og legen på sykehuset sa at de trodde det ville ta maks to uker, det vanlige var visst en ukes tid. Men, er en uke i morgen, så begynner å tvile litt nå.

Har fått samboeren til å kjenne, han mener han kjenner hodet. Det gjorde han sist jeg fødte og, da hadde jeg 2cm åpning da jeg ble satt i gang, og da kjente han hodet. Vet ikke helt hvordan man kjenner om det er åpning, skulle likt å vite om det har åpnet seg mer.

Har også blitt litt våt i trusa, men er så usikker på om det er utflod eller ikke. Er ikke vant til så mye utflod i så fall. Sist gikk vannet, og synes ikke det er det heller nå. Men, sjekker spent hver gang jeg er på do da:-)

Har også mye vondt i mage og rygg som ikke er kynnere, men det går alltid over etter maks en halv time. Kommer også 2-4 ganger om dagen, men blir aldri noe mer eller verre. Ellers merker jeg ikke noe mer til at noe er på gang.

Hun har jo godt av å bli der litt til, men er kjempe utålmodig og siden det først skulle starte noe. Og hun er visst ganske stor, over 3kg allerede, så tror ikke hun har vondt av å komme før.

Har din festet seg? Det har ikke denne, men jordmora sa det var vanlig andre gangen og at de ikke alltid gjør det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann hadde jeg 2 cm åpning på termindagen. Venta og lengta. Ble likevel 14 dager overtid og igangsetting. (Legen hadde sagt at "nå skjer det noe de neste 2-3 dagene.) Jeg var ikke moden da, og heller ikke etter 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er vanlig at de gjør det hvis man ikke har "grunn" til det. Jeg ble sjekka av jordmora på sykehuset fordi hun lå i seteleie og fordi jeg hadde rier. Ble ikke sjekka sist for åpning før fødselen var i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...