Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Det ene stebarnet skal begynne på skolen nå til høsten. Barnet vil gjerne ha meg der, men biomor ønsker ikke det. Hun har et veeeldig anstrengt forhold til meg og min mann, bare masse krangel og i det hele tatt. Jeg er gravid og dette synes hun visstnok er en av grunnene til at jeg ikke skal være der. Jeg har heller ikke selv noe ønske om å være tilstede på denne dagen, men problemet her er da at mannen min vil ikke gå dersom ikke jeg går. Dette fordi sist da den forrige begynte på skolen så oppførte mor seg som om hun og mannen min fremdeles var sammen. Jeg har bestemt meg, jeg blir ikke med uansett, men vil gjerne ha synspunkter og innspill fra andre når det gjelder dette med første skoledag. Hva gjør dere? I denne saken synes jeg det er helt greit å respektere biomor. Jeg har ikke eget ønske om å være der heller så hun skuffer ikke meg. Men det vil kanskje bli sårt for barnet at ikke far kommer.
-Hengebuksvinet- Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 i regi av stesønn, men synes vel ikke akkurat at skolestart er min arena. Vet ikke helt hva jeg mener her, men det blir jo litt voldsomt om 4 personer skal ta seg fri fra jobben pga skolestart. Mannen min kommer nok til å stille opp og selvfølgelig mammaen, og det tror jeg er tilstrekkelig for gutten. Ingen har sagt noe om at det skulle være naturlig at flere ville være med. Da jeg begynte på skolen var det bare mødrene som stilte opp, men jeg synes det er kjempeflott at mennene har komt mer på banen her. Likevel har jeg vanskelig for å tro at barna lider om ikke alle stiller opp. Heller vise interesse for bilder mm. Men i din situasjon kan jeg forstå at mannen din ikke er overlykkelig over å måtte stille alene, det blir jo både flaut og rart om eksen later som om de fremdeles er sammen. Jeg ville likevel hevet meg over det, for barnets skyld. Så kan han heller si rett ut at de er skilt, der det faller seg naturlig. Det er jo uansett moren som driter seg ut, for det kommer jo frem etterhvert at de ikke er sammen lenger.
*Ulrikke* Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Jeg var med på stesønns første skoledag i fjor, godt synlig gravid. Men så har mor og jeg et uanstrengt forhold også. Stefar til gutten stilte ikke opp, og det var ingen som reagerte på det heller (jeg var sykemeldt i forbindelse med graviditeten, og trengte ikke ta meg fri av den grunn). Stedatter begyner på skolen nå i august, og jeg kommer til å være med da også. Men da har jeg fortsatt svangerskapspermisjon, og trenger ikke ta meg fri denne gangen heller Er enig i at det kan bli voldsomt om fire voksne skal være med ett barn - men hos "oss" bryr vi oss heldigvis ikke om det, og stiller opp alle som kan - uten sure miner hos verken den ene eller den andre
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Stemødre har ikke noe der og gjøre. Så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Jeg er uenig med deg over. På min datters første skoledag var min samboer med. Han hadde mulighet og lyst og det gledet min datter. Selvfølgelig har gode omsorgspersoner noe der å gjøre. Det er en stor dag og mor m/partner og far m/partner er alle innenfor den innerste sirkelen av familie.
libro2 Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 hvorfor var det ikke du som fikk barn med min samboer?? ting hadde vært så mye lettere
*Ulrikke* Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Kan du begrunne det? Ihvertfall hvis stebarn vil ha stemor der, og biomor (helt garantert) ikke har noe imot det? Må legge til at jeg holder meg litt i bakgrunnen, det er mamma'n og pappa'n til barnet som spiller "hovedrollen" sammen med barnet - men for oss alle sammen er det naturlig om både stemor og stefar stiller. Min samboer synes bare det er koselig om stefar viser interesse og engasjement og dukker opp han også! Så derfor spør jeg: er det på generelt grunnlag du sier NEI, eller er det i tilfeller der det er store konflikter? For da kan jeg på en måte skjønne det... Men det er jo flere som har med seg f.eks. en bestemor? Har ikke de noe å gjøre der heller?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Nei, jeg har ikke selv noe ønske om å være tilstede på første skoledag, og pappan kommer heller ikke til å gå siden han ikke ønsker å gå alene (dvs kun sammen med biomor da...) Jeg forstår godt at enkelte menn synes det blir ekkelt å delta på slike dager hvis biomor er noe spes og inbiller seg at hun da er sammen med eksen sin igjen. Det er litt slik hos oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå