Rikken Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har plutselig fått en stripe på magen, fra navlen og ned. Har lest om en sånn stripe tidligere i svangerskapet, og at det skal være tegn på gutt, men jeg venter en jente. Tror også jeg har hørt noe om at man kan få en stripe på slutten, og at det betyr at man nærmer seg fødsel... noen som vet? Håpe håpe
tira fødte 24/08 Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 stripen er ganske normal og få. jeg har ikke selv fått den noen av gangene. har en gutt fra før og venter en jente nå. så tror ikke det har noe med kjønnet å gjøre heller ikke at fødselen nærmer seg men du har jo bare 1 mnd igjen, så er jo mye mulig at din fødsel begynner å nærme seg
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 jeg har ikke hørt at det har noe med kjønn å gjøre. Jeg trodde det var hormonellt betinget og at det er noe man KAN få, men ikke nødvendigvis. Jeg har født en jente og hadde ikke sånn stripe... Er gravid nå og har ikke noe særlig stripe nå heller.
en av hver Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Den heter linea negra og er veldig vanlig. Ofte tydeligere hos de med mørkt hår eller mer gyllen hud. Jeg er helt blond, men har en (relativt) svak stripe, kom ca i uke 30 tror jeg. Går bort etter fødsel, men det kan ta noen mnd. Det skyldes hormonforandringer, akkurat som brystvortene bllir mørkere, og man kan få stygge pigmentflekker hvis man utsetter seg for mye sol, så husk faktor. Har hørt om en gammel fødselslege som sa at han kunne se på hvordan stripa buktet seg om det ble jente eller gutt, men tror vel egentlig ikke på det. Gjaldt bare førstegangs, for i neste svangerskap vil stripa komme på akkurat samme plass.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 I følge legen min er det hormonene som gjør at fargede hudceller legger seg i en stripe. Betyr ingenting, visst nok. Den forsvinner etter fødsel.
Lykke og glede Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Jeg hadde en sånn stripe i forrige svangerskap, og fikk da en jente. Denne gangen venter jeg gutt, og har stripen på akkurat samme plass:) Er 37+5, og har hatt den der ei stund. Tror ikke den har noe med fødselen å gjøre.
Gjest Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Hvis stripen er tegn på at fødselen nærmer seg så har min fødsel nærmet seg i 4 måneder nå.... og det har den jo på et vis også da. Men jeg tror nok ikke dette er et tegn på at noe kommer til å skje i nærmeste fremtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå