Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby på 8 uker virker så stiv i nakken. Han vil kun ligge på den ene siden siden fødselen. Prøver å stimulere han den andre veien men det ser ut som han har litt vondt av det. Virker så stiv. Blitt ganske flat på den ene siden i bakhodet. Noen som har gått til behandling med babyene sine for det ? Han var stor ved fødselen, 54 lang og 4,5 kg. Han kom ikke ned i bekkenet og måtte til slutt ta ks etter 30 timer med rier (mulig han har fått seg en smell ?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Viktoria!

Vi har en gutt på snart 4 mnd som har vært veldig stiv i nakken.

Kjapp og tøff fødsel. Ville bare snu seg til den ene siden, noe som resulterte i at han ble tidlig ganske flat. Jeg ville sjekket om han kan ha KISS (kan lese om dette på www.kiss-kidd.no ). Han trenger absolutt ikke å ha alle symptomene, det hadde ikke vår gutt. Vi har vært hos manuellterapeut og han fikk der konstatert blokkering i en nakkevirvel. Har hatt en behandling. Snur nå hodet like bra til begge sider og sover enda bedre enn før. Har også fått anbefalt å bruke hodepute hos barnefysioterapeut, slik at ikke hodet blir enda flatere. Ellers unngår vi at han ligger på rygg når han er våken og trener på å snu på hodet. Supert at du stimulerer begge sider, husk også å snu senga slik at han må snu seg motsatt vei.

Vet ikke om du ble så mye klokere, men ønsket likevel å dele vår erfaring ;o)

Lykke til da!

Skrevet

Det høres ut som gutten din har Kiss,som sagt over her trenger de ikke å ha alle symptomene.

Hadde sjekket det ut hadde jeg vært deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...