Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..er den hotteste sangen fortiden her i huset, med Shakira og han der karen. Lilleba danser så bleiene rister. Lurer på om hun er litt musikalsk, jeg...(hehe, her rister babyen litt på bleien og det neste blir vel verste klaverkonserten...). Nei men seriøst. Er det ikke litt tidlig når en liten på 14 mnd synger sanger? Her er listen hennes:

Trollemor (hun slenger seg på på refrenget, "ajajajajaboff")

Lille pusekatt (synger "mamman maaaaa" og mjauer på slutten)

Hode skuldre kne og tå (hun sier "hoooo" og "tåååå", gjør alle bevegelsene)

Lille Petter Edderkopp (gjør alle bevegelsene og synger "hatt")

Hun synger veldig mye når hun sitter å leker, og danser alltid når det kommer musikk på radioen. Klapper og vugger. Den der nye til Marit Larsen er også digg, synes hun.

Synger barna deres?

Eller har jeg rett i at min datter er et musikalsk orakel?

Har jeg lite å gjøre?

Ja. Støvsugeren gikk nettopp til helvete, for å si et rett ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men datteren min på 11 mndr har digget hips don't lie i månedsvis! Elsker den sangen, hyler av glede, danser og gynger til musikken. Til og med når hun er i et annet rom og den kommer på Voice, spisser hun ørene og fyker inn i stuen;-p

Og så elsker hun biff-reklamen til rema 1000. Holder på å le seg ihjel da;D

Skrevet

Hei Ebba2!

Du har nok et lite musikalsk geni der ja :)

Vi har også en frøken på 13 mnd som synger og danser hele dagen.

Hun synger pfff (pus) og maaaa (mjau) på Lille Pusekatt og hvis jeg begynner på Bæ bæ lille lam, setter hun igang med Bæ bæ bæ bæ bæ bæ... Og så har hun noen sjølmekka sanger som hun synger i vogna og mens hun leker (dodel dodel dei / ladi ladi la...) Danser og rocker til alt fra spilledåsa til TV-reklame. VM-jinglen er en hit!

Så du er nok heldigvis ikke alene om å ha et barn som er glad i musikk. Er det ikke deilig å ha så flinke og skjønne unger?? He he...

Skrevet

Hehe.... Synes jeg ser det for meg, hun er sikkert kjempesøt!

Minstegutten min ble også veldig glad i, og flink til, å synge da han var rundt året. Eldstemann er også glad i musikk, men sang ikke nor særlig før han nærmet seg to år. Minsten kunn store deler av "Bæ, bæ lille lam" da han var 13 mnd (Æ, æ i am, ha no uuuuuuu? A,a sæ ba... osv) og fulgte opp på andre sanger slik du beskriver. Der han ikke kunne ordene nanana'et han riktig tone. Må si jeg ofte ble skikkelig imponert av ham. Nå i ettertid er jeg enda mer imponert siden jeg nå vet at han er tunghørt! Så hvem vet, kanskje de er små musikalske orakler? :-) Uansett så er det ganske normalt for små barn å like musikk og mange lærer å synge før de lærer å snakke.

Skrevet

er vel hva mødre velger å høre og tror jeg..

Skrevet

Nå er det jo ikke bare mor og far som hører dette da vet du! Ikke helt i humør i dag anonym?

Skrevet

:-). Akkurat sånn er gutten vår på 14 mnd også. Danser og synger så fort det er musikk å høre (eller noe som ligner....eneste jeg kjenner som danser til nabo'ns hammerslag). han også synger med så det er tydelig å høre hva han sier på en del barnesanger han har hørt mye. Når vi kjører bil suterer han helt til det blir satt på musikk, og da helst hans egen "Barna synger" CD....Danser tom i bilsete.... Så jeg tror deg så gjerne!

Skrevet

Oy, jeg syns hun er tidlig ute med å "lære" seg sanger. Jenta vår er 14 mnd, danser veldig mye, men har ikke begynt å synge noe. Ingen på barselgruppen min har heller begynt å synge.... Du må være stolt!

Skrevet

Stolt som bare en hønemor kan være!!! Men det har vel ikke noe med hva hun presterer å gjøre egentlig. Synes alt hun gjør er magisk.

I totalt koko øyeblikk har jeg vært hellig overbevist om at andre mødre må jo være utrolig misunnelig på meg siden jeg fikk de to vakreste og snilleste eksemplarene.

Naiv? Who me? hehe....

Skrevet

Ja vær stolt.. Min sønn på 16 mnd sier knapt et ord, ja det er ikke mange forståelige lyder som kommer ut av munnen hans for å si det sånn.. Men han er veldig glad i å danse når han hører musikk, og det spiller ingen rolle hva slags musikk det er.. Kjører han bil med pappaen sin og han setter på rocke musikk.. Ja da head banger han og sånn... Han klapper og og slår på alt som lager lyd og kan være tromme.. Men snakke, nei da...

Skrevet

Hehe...

Lurer på om gutta kanskje er litt etter jentene? Min sønn pratet ikke før han hadde noe klokt å melde. Rundt to og et halv-års alderen løsnet det. Men som din lille"rocker" var det ikke noe å si på de sosiale antennene.

Mens lillemor har et enormt behov for "smalltalk". Peker, er dramaqueen, roper, synger, skravler, til og med en tørr, tilgjort liten latter har hun...:)) Og masser av ord.

Skrevet

Gutten min danser oxo mye etter all slags musikk, men synger bæ bæ mam(bæbæ lille lam) Og papa mama(etter mumiesangen). Det er alt han synger,men han er veldig glad i å spille på keyboard(faren spiller det),og synge i mikrofon(jeg er/var vokalist)

Skrevet

Hehe - Snups har også den tilgjorte latteren.

Men at guttene ligger etter jentene...... I vår lekegruppe er det sånn at den med størst ordforråd og den eneste som begynte å si noe før ett år, er den eneste hanen i kurven. Jentene, som er 18-20 mnd. gamle, inkl. Snups, har bare noen veldig få ord, som de bruker utydelig og sporadisk. Det er tre jenter.

Men musikk er de glade i alle sammen! Alle danser.... Men jeg vet ikke om de synger. Snups nynner, det har hun gjort lenge. Jeg kjenner ikke igjen noen melodi, da.

Skrevet

Min synger og danser også og har gjort det så lenge jeg kan huske. Han kan ikke så mange ord, men noen kan han og når han ikke greier å følge med på ordene synger han sine egne. Og danser som bare det. Når jeg har han med meg i klesbutikker og det spilles musikk ser vi at han står der og rocker, mange som har kommet bort og smilt og ledd til han. Det merker han og er i sitt ess når han blir sett, typisk løve, hehe.

Skrevet

Hehe.. lillemann her også..

Han har danset siden han lærte seg å gå rundt møblene da han var 7 mnd.

Han synger mye og teksten på fler og fler sanger kommer på plass (var rundt året når han begynte med dette lille petter edderkopp, hode skulder kne og tå osv.

Nå er han snart 20 mnd og det går i teletubbies, bæ bæ lille lam og noen "voksen sanger".

Han har alltid ooo'et med på "forever young" (Alphaville).

For tiden kjører han mest U2, James Blunt og Daniel Powter litt før leggetid.

Maria Arredondo var veldig populær en stund, men nå..

Nå er det Marit Larsen og Shakira.

Holder på å le meg skakk av de nye dansetrinnene han har begynt med etter han så Shakira musikkvideoen "hips dont lie".

Morsomt når de holder på.

Vi får glede oss over dansingen og oppmuntre de så lenge vi kan.

Skrevet

hehehe...herlig...

Ja, vi får kose oss med gullene. Det fine er at resten av familien blir inspirert av dansingen, min man og lillemor danset nettopp inn på kjøkkenet for å hente kaffe. Det var veldig fint...visste ikke at han hadde sånn takt i kroppen.

Skrevet

Tobias elsker også å danse og synge. Hver morgen når vi kommer ned på kjøkkenet peker han på radioden og sier "danse", da vil han at vi skal skru på radioen. Når vi gjør det begynner han å danse og "synge" med en gang. Er veldig vittig:o) Han "synger" også med når jeg synger til ham, og klapper i hendene og klikker med tunga når vi hører på Thorbjørn Egner cd`en i bilen:o)

Skrevet

Herlig...!! Høres nydelig ut. Jeg har ikke begynt med barnemusikk i bilen, det skal jeg gjøre nå som vi skal på ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...