durdom1 Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 jeg er 29 år gammel og kommer fra Russland. Er gift i 8 år med en nordmann. Alt er bra med oss. Men jeg har en søster på 27 år i Russland, som er gift og har en datter på 2 år. Saken er: jeg føler meg skyldig at jeg er her i Norge og har det bra, mens hun er der i Russland og har det ikke bra. Mannen hennes klarer ikke å forsørge min søster, derfor må hun og hennes datter bo hos min far. Min far eier to leiligheter. I den ene bor han selv, min søster, hennes barn og mor til min far (farmor). Og den andre leies ut. Nå fant jeg ut at de pengene som leieboere betaler for å bo i den ene leiligheten, tar min søster og bruker på sine behov. Faren min ringte meg og fortalte meg om dette. Jeg ble rasende og skrev til min søster at hun er viksen nok til å ta vare på seg selv, pluss at hun er gift og derfor må mannen hennes forsørge henne. Alt dette endte i en stor familieskandal. Min søster bare sier at vår far bør ta vare på sine barn og at jeg er dum. Søstera mi sier at hun hadde avtalt med faren min å dele penger 50/50, mens pappaen min nekter det. Selv jeg mener at hvis min søster trenger økonomisk hjelp, så kan hun pent spøre om det i stedet for å bare ta pengene som selvfølge. Men nå er jeg veldig deprimert. Jeg vet at min far er ikke særlig flink til å tilby hjelp, og samtidig vet at min søster har alltid utnyttet ham. Jeg synes synd på begge to, samtidig som forhold mellom meg og min søster er ødelagt fra nå av. Bare fordi jeg har endelig sagt det jeg mener. Slike samtaler hadde vi aldri før. Jeg bare observerte alle livene deres uten å si et ord. jeg mislikte mitt liv så fælt i Russland, at det er derfor jeg flyttet til Norge, fant meg en bra mann og har det godt. Men fortsatt føler meg som en forræder. Hva skal jeg gjøre forå føle meg bra?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Du må ikke ha dårlig samvittighet for at du bor i norge å har det bra, og heller ikke for at du sa ifra til søstern din hva du mente om pengene hun tok. Kanskje det var på tide at noen sa det til henne? At hun har valgt en mann som ikke kan forsørge henne og barnet, var faktisk hennes valg, og jeg synes det er helt feil av henne å stjele penger fra deres far, og i tillegg lyge for deg.. Er det noen som burde ha dårlig samvittighet så er det søstern din, og ikke du.. Jeg synes du skal nyte det gode livet du har, i visshet om at du gjorde det rette.. Ønsker deg lykke til. Klemm S.Å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå