april 06;) + mai 09* Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 gutten min har lagt på seg veldig godt til nå, var 6900 gram på veiing sist uke, og han er 10 uker. Var 3410 gram ved fødsel, så har gått opp masse. Men de siste to ukene har vi slitt litt med puppenekt, og noen dager føler jeg han drikker så sjeldent og lite! Hadde bare lagt på seg 120 gram sist uke. Før ammet jeg minst hver 2 time, nå vil han ha hver 3-4 time, av og til går det lenger. Det er greit nok, men ofte spiser han kun 2-3 minutter før han begynner å sutre og hiver hodet vekk. Melk har jeg i massevis, tror han blir sint for spruten står. Siden han spiser dårlig ved måltidene ender det med at jeg springer etter han med puppen hver gang han grynter tiden etterpå, og da blir han sinna. Hm... er det vanlig at de begynner å spise mindre etterhvert? Er sikkert passe hysterisk, jeg vet jo han har lagt på seg masse og er ikke bekymra for en dag eller to, men nå er det gått to uker. Og av og til har han ikke skikkelig våte bleier på mange timer. Bør jeg pumpe meg på dager som dette? Tusen takk hvis noen kan dele erfaringer/komme med innspill.
april 06;) + mai 09* Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #2 Skrevet 25. juni 2006 hehe, ser overskriften kanskje ble litt feil, det heter vel heller sjeldent i forhold til før... Hadde jeg spurt farmora mi hadde hun vel sagt at han endelig har begynnt å spise normalt ofte;)
Blomman Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 dette høres helt normalt ut og ikke noe engste seg for. 12o gram på en uke er helt greit - og vekst går i rykk og napp. Skulle han fortsatt med mat hver 2 time ville han kanskje gå opp veldig mye.. Hvis du tror han ikke vil ha fordi det spruter - lar du den værste strålen gå i en klut til farten på melka er mer passe. Spising hver 3-4 time er ikke unormalt - men ikke la det gå mer enn 4 t. Mange kan faktisk spise seg mette på 2-3 min og likevel gå tilstrekkelig opp i vektHvis han er fornøyd tror jg du kan ta det med ro. Hvis han stort sett har litt våte bleier 4-5 ganger trenger du ikke bekymre deg (heller ikke færre om det er det noen dager innimellom) lykke til og slapp av
april 06;) + mai 09* Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2006 tusen takk for svar! ble ganske beroliget nå. Skal prøve å slappe av som du sier, i utgangspunktet har jeg veldig tro på at kroppen hans regulerer spisingen best selv, er bare så skummelt når han plutselig begynte å spise så mye sjeldnere. Har nok vært litt for bortskjemt med stor vektøkning, er vant med at han legger på seg 500 gram i uken. Men som du sier kan jo ikke det fortsette evig, hadde jo vært litt verre det... Hm, får se om det ikke går seg til, skal prøve mer å la stråla gå i kluten først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå