Gå til innhold

Hvilken grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å finne litt info om forskjellige merker grøt på nettet nå, men fant ikke svar på det jeg ville vite. Har en liten en som snart skal få begynne med smaksprøver på grøt, så hva anbefaler dere da?

Han er 4mnd, har lest meg til at det beste er å starte med er mais eller hirse. Helios, Hipp, Småfolk, hva brukte dere til småttisene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man bør starte med glutenfrie. Ellers kan du lese om introdukssjon av fast føde på ammehjelpen.no - amming fra a-å - fast føde

Skrevet

oki doki! takk for svar.

skal sjekke ammehjelpen jeg!

Skrevet

De anbefalte å ha grøt med gluten da, for at babyen skulle bli vant til det!

Skrevet

Eg meiner det blir anbefalt å introdusere gluten mens ein framleis ammar, men ikkje nødvendigvis som den første smaksprøven på fast føde.

Vi begynte med Holle risgraut, og deretter gjekk vi over på fullkorn. No vekslar vi mellom ris, hirse, fullkorn og spelt og han er veldig glad i alle saman.

Skrevet

Det stemmer, Ranveig R, Matportalen skriver bl.a: "Det er viktig at gluten introduseres gradvis mens barnet fortsatt ammes, og at det varieres mellom grøt av ulike kornslag"

Se http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1134387213.58

Jeg synes også at heftet "Mat for spedbarn", som er utgitt av Sosial- og helsedirektoratet er bra, mye nyttig info om introduksjon av fast føde, noen oppskrifter etc ... Spør på helsestasjonen etter heftet (jeg fikk det der), det kan også bestilles hos S&H.dir v/trykksakekspedisjonen (e-post [email protected]), oppgi bestillingsnummer: IS-1047 . Isbn er for øvrig 82-8081-013-7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...