Anonym bruker Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har gått på syntocinon noen uker pga tette melkeganger. I tillegg går vi på mycostatin-kur, så jeg smører brystvortene ganske ofte. Da har jeg lagt merke til at utdrivningsrefleksen ofte kommer like etterpå. Har jo lest at man kan massere og rulle brystvortene med fingrene, men det har aldri fungert for meg. Men har jeg en salve å smøre på, så blir det fart i sakene. Da jeg gjorde det nå, så fikk jeg en refleks jeg ikke har sett maken til. Strålen sto, og det rant som aldri før! Greit å se at ikke utdrivningsrefleksen har tatt skade av syntocinonen, da. Og nå lurer jeg på om det er noen som har tips til en annen nøytral salve man kan smøre på som erstatning for syntocinon. Det virker jo som det faktisk fungerer bedre.
Blomman Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 hva med litt vaselin - det skulle vel ikke være farli for baby - bruker det jo på lepper
april 06;) + mai 09* Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 ugentum anbefaler de jo på barselavdelinger, den er nøytral og god!
Ranveig R Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Vi fekk og anbefalt Unguentum M på barsel. Ikkje farleg om babyen får i seg. Billig og drøy er den og. Og kan brukast til det meste, frå såre pupper til bleieutslett og tørr hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå